Forum > Demolåtar

Kornstad - Oh L'amour

<< < (4/6) > >>

SYNTH:
Tja varför inte snyggt Kornstad! :)

spacetrucker:
Egentligen gillar jag inte sånt här ju... men visst är den bra :lol:

Space

Asti:
Originellt arr - kul med lite nya och annorlunda idéer!
Tycker mixen låter OK.
/Asti

jonnerstone:
Sjukt rolig "crossover". Autotunern ska helt klart vara kvar, den används ju så mycket här så att det blir en effekt, skön kontrast.
Man märker på Tokai att han e lite konservativ och en man av traditioner. ;) Jag tycker precis tvärt om :). Dragspelet och synthbasen är så omaka att det blir bra. Opposites attract typ. Autotunern tillför verkligen nåt, det blir som sagt en bra effekt. Kanske ett lite stick med "riktig" sång men annars hade jag kört på för fullt med AT precis som det är nu.
Detta har faktiskt hitpotential i sitt nuvarande arr. Brukar ju dyka upp lite sådana här "udda" alster ibland som blir landsplågor. Hej Monica, Crazy Frog, Elektropop, Boten Anna för att ta några exempel. Slätar du ut låten och gör den mer traditionell och med riktigt sång så försvinner den där sköna "crazynessen" och även hitpotentialen.

Kornstad:
Oj vilken respons, vad kul!!
Ursäkta att jag inte svarat, har inte riktigt hunnit med allt jag vill göra, men nu så...

Tokai: Merci  Jo lite mer körer skall det bli så att man får ännu ett lite mer lyft i reffen.

Ola: Ja visst är jag grymt stadig och tonsäker i sången. Många års träning där.... ;)

Equality: Hahaha, jo det var meningen att det skulle bryta mot gamla vanor. Skönt att det gick hem. 

Egghuvud: Tack för komment! Konstig är ordet, fast med ett tilläg "kul" var tanken. Mer körer kommer!   :D

Hogge: Kul att du gillar! Autotuner är roligt fast det blir lätt för mycket, så jag brukar välja typ allt eller inget....
                   Har du hittat den ännu?

Jay Thomas: Merci mannen!

Synth: Danke schööön!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion