Forum > Demolåtar
Jugas feat. Linn - Longing for Belonging
jugas:
detta skulle bli en soullåt rätt o slätt, lite 70-tals retro sådär, men saker hände(som alltid) under resans gång..
konkret så undrar jag, funkar den utan bas?? ..tycker det för det mesta, men känner mig lite osäker :blink:
andra synpunkter??
Eddi:
Attans vilken renstädd mix. Hiphop-bk gör sitt och resterande percussion får man väl nästan säga fyller upp bra. Om du skulle dra på hela setet så tror jag bas behövs men inte såhär - jag saknade den i alla fall inte. Gitarrer är riktigt snygga och röstbehandlingen perfekt snygga resor där mellan sidorna. Kanske kan tycka att rösterna borde ta lite mer plats - men snyggt så här med.
Bra och en bra låt oxå... :)
MaxB:
Vid 90 borde kick virvel ligga bom bom tjack på ett-två-tre. Samma sak vid 149.
Skön lek med röster och instrument!
Gurano:
Ang bas så klarar sig låten bra utan. Behaglig stämning, bra insatser från er båda tycker jag
Laidback å gott
Ha det bra
Gurano
jugas:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.10.2011, 02:35:24 ---Attans vilken renstädd mix. Hiphop-bk gör sitt och resterande percussion får man väl nästan säga fyller upp bra. Om du skulle dra på hela setet så tror jag bas behövs men inte såhär - jag saknade den i alla fall inte. Gitarrer är riktigt snygga och röstbehandlingen perfekt snygga resor där mellan sidorna. Kanske kan tycka att rösterna borde ta lite mer plats - men snyggt så här med.
Bra och en bra låt oxå... :)
--- Slut citat ---
Ja, tänkte jordig soul men det bidde luftig elektroakustisk R n' B (kanske)...jo, lurigt med nivåerna på rösterna, försöker lyssna mig fram till vad som är en bra balans, hade nog inte tänkt på det om du inte nämnt det... kul att du gillar :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida