Forum > Demolåtar
Hogge - "Namnlös" (slaskis)
Dividend:
Lyssnar på versionen från 5 okt. Har inte hört föregående versioner (?)
Tycker harmonik och sångmelodi låter trevligt. Soundet på alla ingående instrument (inkl mix) är sisådär. Speciellt trummorna som nån var inne på. Kanske är de i första hand för högt i mixen (Tycker jag.)
Kul med svensk text, abrupt slut. Några takter utfadening? :)
Asti:
Bra låt där framför allt refrängen sticker ut!
För att variera "dynamiken" i låten kanske du skulle tysta syntharna
efter introt fram till "Sjung för mig...."? Likadant efter refrängen fram till "Värm mig...".
Bra tryck i refrängen och du har en kanonröst! Efter refrängen kanske kunde vara ett
par takters "intro" före versen....?
Trumljudet är lite "hårt" , speciellt virvelkaggen, som också är aningen för stark tycker jag.....
Slutet är en smula abrupt!
/Asti
hogge:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.11.2011, 23:45:18 ---Lyssnar på versionen från 5 okt. Har inte hört föregående versioner (?)
Tycker harmonik och sångmelodi låter trevligt. Soundet på alla ingående instrument (inkl mix) är sisådär. Speciellt trummorna som nån var inne på. Kanske är de i första hand för högt i mixen (Tycker jag.)
Kul med svensk text, abrupt slut. Några takter utfadening? :)
--- Slut citat ---
Tack Div!
Jag kör ju bara svenska texter just nu.. Jag vet inte om Du hört de senaste alstren (som i princip är klara)?
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=27463.0 och http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26779.0
Som sagt - mixen har jag inte funderat över alls, då detta bara är ett utkast. Jag har ju varit väldigt osäker på denna och därför har jag inte velat jobba med den mer än nödvändigt. Men nu tycker jag den håller och därför kommer jag att lägga lite mer kraft på den.
Tack för lyssning & kommentar!
hogge:
--- Citat från: Asti skrivet 08.11.2011, 10:16:36 ---Bra låt där framför allt refrängen sticker ut!
För att variera "dynamiken" i låten kanske du skulle tysta syntharna
efter introt fram till "Sjung för mig...."? Likadant efter refrängen fram till "Värm mig...".
Bra tryck i refrängen och du har en kanonröst! Efter refrängen kanske kunde vara ett
par takters "intro" före versen....?
Trumljudet är lite "hårt" , speciellt virvelkaggen, som också är aningen för stark tycker jag.....
Slutet är en smula abrupt!
/Asti
--- Slut citat ---
Hej Asti & tack för synpunkter!
Att tysta syntharna i versen kommer jag att prova. Vad gäller trumljudet så är det helt "kaiko".. Jag köpte Addictive Drums (äntligen) och testade det för första gången, så det där får jag mecka lite mer med...
Tack för förslagen Asti..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida