Forum > Färdiga produktioner
jonnerstone - House for sale
Jocke:
Filmiskt på någe sätt! :) Kul att det går att jobba så "snålt" med Halion!
jonnerstone:
--- Citat från: Hellfog skrivet 13.12.2011, 16:41:03 ---Det lätt väldigt bra, och lätt lyssnad. Grymma melodier.
Brukar inte lyssna på House men det här är bra. Och som tur har den inte sång vilket hade förstört allihop.
Dock var det bara frågan om egentligen, om jag skulle lyssna på låten pga av låttiteln.
--- Citat från: jonnerstone skrivet 10.11.2011, 12:27:17 ---Finns en 60 dagars trialversion utan restriktioner av Halion4 för dom som blivit lite nyfikna och vill prova. Finns för både PC och Mac.
Kräver dock att man har en USB eLicenser (dongle)
http://www.steinberg.net/en/products/vst/halion/halion_start.html
--- Slut citat ---
Åfan som synd att man inte har eLicenser. Få skaffa en sån.
--- Slut citat ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.12.2011, 19:33:11 ---Filmiskt på någe sätt! :) Kul att det går att jobba så "snålt" med Halion!
--- Slut citat ---
Kul att min lilla demonstrationslåt uppskattas.
Halion har på rekordtid blivit min go-to synth och jag är väldigt nöjd med detta :) Låter bra och oerhört lättjobbad.
hogge:
Har aldrig varit något fan av detta, men samtidigt kan jag konstatera att nyfikenheten har stegrats med åren.. Har också börjat exprimentera (en gång i alla fall) i Cubase, men det blev rena kaoset :D
Hur som helst.. Det här låter alldeles utmärkt...
Hellfog:
Har varit sugen ett tag att skaffa Halion Sonic men Halion 4 verkar mer intressant nu.
jonnerstone:
--- Citat från: hogge skrivet 13.12.2011, 23:01:55 ---Har aldrig varit något fan av detta, men samtidigt kan jag konstatera att nyfikenheten har stegrats med åren.. Har också börjat exprimentera (en gång i alla fall) i Cubase, men det blev rena kaoset :D
Hur som helst.. Det här låter alldeles utmärkt...
--- Slut citat ---
Låter ju helt underbart att din nyfikenhet stegrar med åldern.....respekt!! :) Det är nog annars ganska vanligt att man med åldern mer och mer avfärdar ny musik och teknik med nån form av "det var bättre förr" och det är bara "dunka dunka musik" resonemang (dock så tycker jag överlag att folket här på KR har ett förvånadsvärt öppet sinne trots den lite högre medelåldern på forumet :)), kanske för att man inte har lust eller ork att sätta sig in i det nya eller känner sig dum för att man inte förstår. Då är det kanske lättare att avfärda det som "dunka dunka". Personligen så har jag alltid älskat elektronisk musik, men just House har inte tidigare fallit mig direkt på läppen, men på senare tid har jag upptäckt och börjat uppskatta charmen och hantverket. Jag uppskattar mest riktigt hård och "elak" House med mycket dist och skitiga ljud. Denna lilla snutten är ju inte direkt hård och elak, den var ju mest gjord för att dema lite av Halion 4, men också för att jag är alldeles för svag för sköna melodier och inte vågar ta steget fullt ur riktigt. Men jag forsätter att prova, en dag så kanske..... :D
Kul att du lyssnade och tog dig tid att skriva några rader.
--- Citat från: Hellfog skrivet 13.12.2011, 23:35:50 ---Har varit sugen ett tag att skaffa Halion Sonic men Halion 4 verkar mer intressant nu.
--- Slut citat ---
Ja, hela Halion Sonics ljudbibliotek ingår ju i Halion 4, det plus allt annat man får på köpet gör det ju helt klart värt dom extra hundralapparna :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida