Forum > Färdiga produktioner
jonnerstone - House for sale
Marruschkka:
Jonnerstone sa:"Sandstorm får väl räknas till en house/trance klassiker som fortfarande spelas rätt flitigt på klubbar. Bra låt att använda som skolexempel när man vill bygga en houselåt :) En kul grej att göra om du vill leka lite mer med dina synthar i sonar kan ju t.ex vara att försöka återskapa just Sandstorm och allt dess innehåll med dom prylar du har till förfogande. Låten är väl över tio år gammal så dagens mjukvaror ska nog klara det med glans. Samtidigt som du lär dig lite mer om dina synthar så lär du dig också lite om hur man bygger en dancelåt. Både kul och nyttigt att lyssna efter alla detaljer. Var det inte Tokai som blev utmanad av Perrra att göra en Eurodiscolåt och som lyssnade in sig ordentligt och på köpet vann stor respekt för hantverket?
Ser iaf fram mot att få höra ditt färdiga resultat ;)
Tack för lyss o tyck!
Micke"
Det här med house/trance-dance..är inte min kopp av té egentligen, men visst kan det svänga..förutom som din Micke gör här (all eloge till den)..så kan Tokai ju oxå få till det, klart skoj :P http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21971.0
jonnerstone:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.11.2011, 20:42:36 ---
Jonnerstone sa:"Sandstorm får väl räknas till en house/trance klassiker som fortfarande spelas rätt flitigt på klubbar. Bra låt att använda som skolexempel när man vill bygga en houselåt :) En kul grej att göra om du vill leka lite mer med dina synthar i sonar kan ju t.ex vara att försöka återskapa just Sandstorm och allt dess innehåll med dom prylar du har till förfogande. Låten är väl över tio år gammal så dagens mjukvaror ska nog klara det med glans. Samtidigt som du lär dig lite mer om dina synthar så lär du dig också lite om hur man bygger en dancelåt. Både kul och nyttigt att lyssna efter alla detaljer. Var det inte Tokai som blev utmanad av Perrra att göra en Eurodiscolåt och som lyssnade in sig ordentligt och på köpet vann stor respekt för hantverket?
Ser iaf fram mot att få höra ditt färdiga resultat ;)
Tack för lyss o tyck!
Micke"
Det här med house/trance-dance..är inte min kopp av té egentligen, men visst kan det svänga..förutom som din Micke gör här (all eloge till den)..så kan Tokai ju oxå få till det, klart skoj :P http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21971.0
--- Slut citat ---
Ja precis, där var den, då hade jag rätt i att det var Tokai :) Den utmaningen var ju Eurodisco som ju är mer discopoppig och innehåller bärande sång vilket inte "riktigt bra" House gör. Båda bygger på "four on the floor" och kan innehålla tranceljud, men där upphör nog likheterna mellan House och Eurodisco. Tokai gjorde iaf ett grymt jobb och nådde om inte ända fram en jäkligt bra bit på vägen och det är jäkligt strongt att våga ge sig in på ett sånt här projekt när man från början har en avighet till hela genren och även trodde att det var nåt som vem som helst kunde "sno" ihop. För Tokai tog det en månad :)
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 09.11.2011, 20:07:13 ---Bra driv och snygga ljud! Riktigt skön puls i låten.
Lät först lite monotont, men vid 75 sek kom ett snyggt tema...
Testade Halion 1 en gång i tiden och var inte så värst imponerad,
men här i version 4 verkar finnas riktigt välljudande grejer!
/Asti
--- Slut citat ---
Absolut välljudande! Ska dra hem nån schysst samplingsskiva och leka lite mer framöver. Kan bli väldigt feta ljud kan jag tänka mig när man kombinerar bra samplingar med den inbyggda och ganska kraftiga synthmotorn. Pluggen funkar ju till dom flesta musikstilar och inte bara elektronisk musik. Ska även bli intressant att se vilka ljudexpansioner Steinberg/Yamaha själva kommer att släppa framöver. Hade varit trevligt att få tillgång till The Grand som en Halionpatch t.ex.
Tack för lyssning och kul att det gillas :)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.11.2011, 20:14:40 ---Detta tilltalar mig i allra högsta grad. Kanonbra egentligen :D
Space
--- Slut citat ---
Oj!! Det var ju kul att höra. Kanske skulle fråga om Steinberg vill köpa den och ha på sin sida som Demolåt ;)
Tack tack!!
jonnerstone:
Finns en 60 dagars trialversion utan restriktioner av Halion4 för dom som blivit lite nyfikna och vill prova. Finns för både PC och Mac.
Kräver dock att man har en USB eLicenser (dongle)
http://www.steinberg.net/en/products/vst/halion/halion_start.html
Hellfog:
Det lätt väldigt bra, och lätt lyssnad. Grymma melodier.
Brukar inte lyssna på House men det här är bra. Och som tur har den inte sång vilket hade förstört allihop.
Dock var det bara frågan om egentligen, om jag skulle lyssna på låten pga av låttiteln.
--- Citat från: jonnerstone skrivet 10.11.2011, 12:27:17 ---Finns en 60 dagars trialversion utan restriktioner av Halion4 för dom som blivit lite nyfikna och vill prova. Finns för både PC och Mac.
Kräver dock att man har en USB eLicenser (dongle)
http://www.steinberg.net/en/products/vst/halion/halion_start.html
--- Slut citat ---
Åfan som synd att man inte har eLicenser. Få skaffa en sån.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida