Forum > Färdiga produktioner
jonnerstone - House for sale
jonnerstone:
Jag lovade Clemens att mecka ihop en electronika snutt när jag installerat mitt Halion 4. I förmiddags hade jag ett par timmar över och satte ihop den här snutten.
Det är en kort house-aktig låt. Poängen är att allt är gjort i Halion4, 19 spår och endast en instans av pluggen inladdad.
Alla ljud är ursprungligen presets som jag sen moddat ytterst lite, för att få det dit jag ville. Har inte alls gått på djupet med pluggen, inga egna samplingar eller synthljud. Har endast kört lite högpass på alla spåren (Halions egen eq förstås)
Inga andra pluggar än Halion är använda och Cubase agerar endast host.
Detta är mest en liten kort demonstration så kommentarer på mix osv är egentligen överflödiga men ni är självklart välkommna att kommentera om ni känner för det. Jag kommer antagligen inte att gå tillbaka och justera nåt i låten, utan det var gjort rent i utbildningssyfte.
Mitt första intryck av Halion4 är att det är grymt lättjobbat, låter bra och har oändliga möjligheter, Den läser dom flesta samplingsformat så nu ska det bli kul att skaffa sig samplingsbibliotek. Det i kombination med den inbyggda synthmotorn bådar för grymma ljud :) Samt att den är 64 kanaler multitimbral (16 x 4 midispår) gör att man så gott som aldrig behöver ladda in mer än en instans av pluggen.
MaxB:
Inte min musik men det är ju överflödigt att säga, för på samma gång plockar du in saker som gör att jag ändå tycker det är skönt. Det är som en signatur till "Nattradion" eller varför inte Miami Vice.
Clemens:
Får väl säga som MaxB fast tvärtom..denna typ av musik tilltalar mig enormt! Riktigt nice! Nu har man utbildat sig lite å fått något att fundera på, letar ju efter något som kan ersätta Sampletank ( som jag inte använt på ett par år ) när det gäller bredden av ljud å samplingar.. :D Tack Micke!
Eddi:
Javisst det här är klart gillbart. Tycker faktiskt att du ska utveckla mer och slänga in sång på oxå då blir det ännu bättre.
jonnerstone:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.10.2011, 20:04:32 ---Inte min musik men det är ju överflödigt att säga, för på samma gång plockar du in saker som gör att jag ändå tycker det är skönt. Det är som en signatur till "Nattradion" eller varför inte Miami Vice.
--- Slut citat ---
Nattradio eller Maimi Vice, det var minsann tvära kast :D
--- Citat från: Clemens skrivet 23.10.2011, 22:39:38 ---Får väl säga som MaxB fast tvärtom..denna typ av musik tilltalar mig enormt! Riktigt nice! Nu har man utbildat sig lite å fått något att fundera på, letar ju efter något som kan ersätta Sampletank ( som jag inte använt på ett par år ) när det gäller bredden av ljud å samplingar.. :D Tack Micke!
--- Slut citat ---
Ja, jag tror nog du kommer gilla H4 som en allround synth om du väljer att införskaffa. Jag e iaf jäkligt nöjd. Nu släpps första uppdateringen 4.5 där man bl.a har implementerat timestretching algoritmerna från Cubase att använda på bl.a sina egna samplade ljud :)
Man har även uppgraderat sample-browsern så att man kan leta specifika samples i filpaket som ISO, GIGA mm.
Ny åker jag på jobb till Egypten i två veckor, tar med mig min lilla portabla studio och hoppas att på min lediga tid kunna pula lite mer på djupet med H4.
Kul att du gillade min lilla snutt :)
--- Citat från: Eddi skrivet 23.10.2011, 23:20:51 ---Javisst det här är klart gillbart. Tycker faktiskt att du ska utveckla mer och slänga in sång på oxå då blir det ännu bättre.
--- Slut citat ---
Trevligt att det var gillbart men nån utveckling av denna lilla demo lär det nog inte bli. Men tack för uppmuntran :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida