Kontrollrummet

Omvandla miditrack till audiotrack i Cubase 5

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
men den andra delen fattar jag fortfarande inte varför man skall göra..alltså att göra om midi till audio direkt..tycker det begränsar...kanske bra för någon trumplugg?     

Nä den delen är inget som jag heller ser nån nytta av, förutom som en rolig gimmick. Kanske nån vill förklara utan att man blir påhoppad  :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
@ Bridebant, saken är biff, jag hade glömt aktivera sendknapparna och signalen... :ph34r:

tack för alla tips***

 :)
mm, alltid nån lite jvla knapp...

Jag exporterar alltid ut mina Vsti:er till wave innan jag börjar mixa. I och med Cubase nya batchexportering så är det ju hur smidigt som helst.

Japp, me too. Skippa vsti's lämnar också lite extra cpu över till audiopluggar. Jag har en lite klen daw så jag har användning för varenda cyckel cpu'n kan prestera. Ok, C6'an kan batchexportering alltså, men kan C6an assigna en vsti som IN på audio? Skippa via Grupp alltså.

Den här tråden har hursomhelst fått mig att ta tag i hur realtidsrendera från flerkanaliga vsti's äntligen. Kommer att spara en hel del tid.
Kör ofta flerkanaliga vsti's t.ex Samplitude, AD drums, Battery, Kontakt etc. Många gruppkanaler bli're dock  :P
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
@ Bridebant, saken är biff, jag hade glömt aktivera sendknapparna och signalen... :ph34r:

tack för alla tips***

 :)
mm, alltid nån lite jvla knapp...

Jag exporterar alltid ut mina Vsti:er till wave innan jag börjar mixa. I och med Cubase nya batchexportering så är det ju hur smidigt som helst.

Japp, me too. Skippa vsti's lämnar också lite extra cpu över till audiopluggar. Jag har en lite klen daw så jag har användning för varenda cyckel cpu'n kan prestera. Ok, C6'an kan batchexportering alltså, men kan C6an assigna en vsti som IN på audio? Skippa via Grupp alltså.

Den här tråden har hursomhelst fått mig att ta tag i hur realtidsrendera från flerkanaliga vsti's äntligen. Kommer att spara en hel del tid.
Kör ofta flerkanaliga vsti's t.ex Samplitude, AD drums, Battery, Kontakt etc. Många gruppkanaler bli're dock  :P


Batchexportering kom redan i 5:an (kanske tom 4:an, jag gick direkt från SX3 till 5:an så jag vet inte)
Kollade nu om man kan assigna en vsti på IN kanalen på ett audiospår i 6:an och det verkar inte så, endast groups och FX. Den magiska frågan som jag o Clemens undrar är dock fortfarande varför vill man realtidsrendrera på detta sättet? Om man nu av nån anledning vill realtidsrendrera sina vsti:er så går ju det också att göra via Export--> Audio mixdown och man slipper strulet med att skapa grupper och hålla på.
« Senast ändrad: 22.10.2011, 21:16:21 by jonnerstone »



Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Måste väl ändå vara enklast...



Precis, det e ju det jag säger, jag förstår fortfarande inte varför man vill köra den omständliga omvägen med realtidsexportering via grupper. Har inte fått nån förklaring på det än  :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
@ Bridebant, saken är biff, jag hade glömt aktivera sendknapparna och signalen... :ph34r:

tack för alla tips***

 :)
mm, alltid nån lite jvla knapp...

Jag exporterar alltid ut mina Vsti:er till wave innan jag börjar mixa. I och med Cubase nya batchexportering så är det ju hur smidigt som helst.

Japp, me too. Skippa vsti's lämnar också lite extra cpu över till audiopluggar. Jag har en lite klen daw så jag har användning för varenda cyckel cpu'n kan prestera. Ok, C6'an kan batchexportering alltså, men kan C6an assigna en vsti som IN på audio? Skippa via Grupp alltså.

Den här tråden har hursomhelst fått mig att ta tag i hur realtidsrendera från flerkanaliga vsti's äntligen. Kommer att spara en hel del tid.
Kör ofta flerkanaliga vsti's t.ex Samplitude, AD drums, Battery, Kontakt etc. Många gruppkanaler bli're dock  :P


Batchexportering kom redan i 5:an (kanske tom 4:an, jag gick direkt från SX3 till 5:an så jag vet inte)
Kollade nu om man kan assigna en vsti på IN kanalen på ett audiospår i 6:an och det verkar inte så, endast groups och FX. Den magiska frågan som jag o Clemens undrar är dock fortfarande varför vill man realtidsrendrera på detta sättet? Om man nu av nån anledning vill realtidsrendrera sina vsti:er så går ju det också att göra via Export--> Audio mixdown och man slipper strulet med att skapa grupper och hålla på.

Jahaja, se där, Gick ju utmärkt att batch rendera ett gäng Vsti kanaler. En lite knappjävel jag inte sett tidigare  :D
Realtids rend bort alltså. Ytterligare tid sparat. Tack för det C. Ska nog ta och bläddra lite till i C5 manualen.
(Fast jag håller ioför sig på att plöja 400 sidor Reaper manual. Är på gång att migrera till Reaper)
« Senast ändrad: 23.10.2011, 00:04:34 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det blir Reaper alltså.. Att du  bara orkar! :D Får dyka över någon dag å kolla in.. :)