Forum > Färdiga produktioner

Ola : Höstmörker

<< < (3/4) > >>

Wernborg:
Snyggt!!

Lite tomgång från mitten och framåt. Ett solo där hade väl varit naturligt?

Kanske att pianot kunde få bli lite brightare?

Håkan Nilsson:
Både snyggt och maffigt mot slutet. Det jag tänkte p var att det var aning för mycket o för stort reverb... Såg att Jugas tyckte det fattades lite reverb, så man kan nog tycka väldigt olika.

Ola:
fick lust för ett nytt försök
och tror jag är i mål....

CunningCode:
Äntligen lite jazz-ish musik här. Diggar spåret, intressanta harmonier och flöde. Pianot är fint spelat, men alldeles för dränkt. Skulle inte ha något emot att trummorna "kaosar ur" mot slutet för att gå i linje med gitarren, inte heller att pianots höga toner får fronta lite mer. Lite solopartier och -drillar, kort och gott. Även om Esbjörn & Co kan vara väldigt dröniga precis som det här spåret, tycker jag ofta det saknas där också!

Skönt spår överlag, hatten av!

Ola:

--- Citat från: CunningCode skrivet 05.11.2011, 11:50:14 ---Äntligen lite jazz-ish musik här. Diggar spåret, intressanta harmonier och flöde. Pianot är fint spelat, men alldeles för dränkt. Skulle inte ha något emot att trummorna "kaosar ur" mot slutet för att gå i linje med gitarren, inte heller att pianots höga toner får fronta lite mer. Lite solopartier och -drillar, kort och gott. Även om Esbjörn & Co kan vara väldigt dröniga precis som det här spåret, tycker jag ofta det saknas där också!

Skönt spår överlag, hatten av!

--- Slut citat ---

Hej CunningCode
tack för bra tips. du har helt rätt ang trummor o övrigt
ska försöka få midi trummisen att spåra ur på ett mänskligt sätt. huuualigen blir inte lätt men det ska nog gå,
pianot är inte midi men fusklirat med en hand i taget  ^_^ var ett tag sedan man lira piano men det ska det bli ändring på

tack för feedback
Mvh Ola 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion