Forum > Färdiga produktioner
Apostasy (KR körar)
Jocke:
Har bara lyssnat på senaste - bra som vanligt W! :)
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 01.11.2011, 22:06:48 ---Kul att höra Wernis på röjarhumör. Ponduset och trycket finns. Schysst riff som grund. Ljudbilden låter lite hoptryckt åt vinyl- FM-radiohållet. Kanske bredda stereobilden något och mindre torrt?
--- Slut citat ---
Tackar. Hade band som tex. Hellacopters, Backyard babies, AC/DC, tidiga Kiss i tanken när jag gjorde den. Vet inte om det blev så likt, men men...
--- Citat från: egghuvud skrivet 02.11.2011, 11:10:48 ---Snyggt. Gillar harmonierna och gitarrljudet. Tycker trummorna låter lite styltiga, speciellt fillsen låter lite stakade/midiaktiga. Basen är lite anonym. Skulle kanske trycka till lite i diskanten på masterreglen. Låten är lite stökig men det är samtidigt coolt. :)
--- Slut citat ---
Tack. Hmm, jag som tyckte trummorna blev så bra. Basen brukar bli anonym när jag mixar, vet inte vad jag gör fel. Huvudet på spiken på många punkter här. Håller med speciellt om basen, det är ett område jag behöver lära mig mer om för jag gillar ju när man hör att basen är en bas med strängar liksom, men har svårt att skruva till det.
--- Citat från: aROCKER skrivet 04.11.2011, 10:01:49 ---Hej!
Rolig låt, den låter retro samtidigt som jag får nån såndär Ultima Thule/vikingrock-vibbar i mig.
Bra gitarrer och skönt gjord, saknar bas och sedan vart är dom där fotbollskörerna, det låter ju bara som tre utstötta fyllon på en fest...dundra på med dom ordentligt ;)
--- Slut citat ---
Har en mindre klack inspelad nu. Bättre?
--- Citat från: Jocke skrivet 13.11.2011, 16:35:39 ---Har bara lyssnat på senaste - bra som vanligt W! :)
--- Slut citat ---
Åh. Tackar!
Ny version längst upp. Ver4.
Marruschkka:
Har bara lyssnat på version 4 och inte läst några kommentarer ;)
Jag gillar det här lite stökiga och rökiga, och kul med fotbollskör..kunde gärna vara några fler röster..coolt.
Din röst passar jättebra här, och det svänger snyggt B)
/Marre
spacetrucker:
Version 4 tycker jag är bäst hittils. Tycker väl att sången kunde lyftas lite. I synnerhet där kören kommer in överröstas sången.
Annars snygg... fullt ös :D
Space
jonnerstone:
Svänger och låter rätt mycket Hellacopters tycker jag. Dock skönt att slippa deras 16 dels pianon som alltid ska ligga där och fisa i bakgrunden. Din sång funkar perfekt tycker jag. Däremot så är fotbollskören alldeles för tonsäker för att låta som en fotbollskör. Jag skulle ta dom körerna du har nu och exportera ut som en(1) stereowave, Lyft sen in två, tre kopior och pitchshifta dom några cent hit och dit så att det skevar lite. Skicka allt till en grupp/aux och lägg sen ett impulsreverb från nån stadium på hela härligheten så tror jag nog att du kommer att hitta hem :)
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida