Såg ett program på nån kanal om Chopin, att han bara gjorde melodier för piano, och bitvis ganska lättsamma sådana - nåt att knycka? - undrar om inte McCartney har snott nått?
Kan man tänka sig att skippa triolerna? (Om jag nu använt rätt benämning) = mer raka toner i så fall då. Men jag är nog för oskolad för att begripa.
Även om det är en demo på det mest elementerär stadiet så sluta för guds skull inte med ett brutalt klipp, divi!
Låten kommer nog att bli jättebra med sång.
Har lite svårt att förstå att färre noter skulle göra det bättre, tycker själv det känns sammansatt till en "helhet", som det är nu. Om det kommer sång på den här - vilket jag inte tror - så håller jag med om att förlänga toner och sålla trioler mm

Annars blir det nog lite knepigt att sjunga. Chopin och McCartney gillar jag inte så mycket. Föredrar Beethoven och Harrison

Klippet är avsiktligt

Tack för lyssning!
Ibland är less more, här framstår den utsökta melodin i all sin tydlighet, och när cellon kommer in så kompletteras den luftiga ljudbilden än mer.
Det här skulle kunna vara ett stycke av Frederic Chopin..
Helt enkelt briljant 
Kul att det gillas, tycker mycket om melodin själv

Länge sen man lyssnade på Chopin, kanske nåt man borde göra oftare. Hans nocturnes är ju jättevackra!
Tack till er båda.