Forum > Färdiga produktioner
Tokai - När jag var ung
Tokai:
MaxB
Hej! Pukan är en orkesterpuka, timbala. Ofta förekommande i 60tals schlagers. Tyckte jag automatiserade sången där. Men visst, kan dra upp sången mer på det stället.
Mellanpartiet - ett typiskt Itchycoo Park (Small Faces) som jag ville härma. Lyssnar du i lurar kan man bli lite dizzy.
För lyssnandet och tyckandet tackar jag dig.
Nille
Hej! Och tack för lyssning! Uppskattar att du tycker att det inte är förutsägbart.
Var lite tveksam om vad man skulle tycka om timbalan, gurkan och marimban (+ kastanjetter) i refrängen.
Men det verkar gå hem ändå.
spacetrucker
Hej! Kul att du gillar soundet. Körde rätt mycket med "analoga" kompressor och eq, typ Fairchild, Chandler TG, Pultec Eqp1... (i Liquid Mix vill säga)
Jo, mellanpartiet blir rätt flummigt i lurar, men i stereon inte speciellt.
Tack för lyssning!
Gurano:
Jag blir glad av att höra din musik, så även denna gång. Man flyttas bakåt i tiden. Skönt gung - inte bara när du var ung... du är fortfarande popkung! ;D
Ha det gott
Gurano
Tokai:
Tack Gurano! Det värmer i november.
Vad gäller popkung så var det så man upplevde sig som ung grabb på 60-talet. Jag var med i en grupp som hette The Acts. Vi var proffs. Tog ledigt från skolan.
Turnerade överallt i Sveige - och i Tyskland (2 gånger). Vi gjorde en singel. Var med i olika popgalor med kända band - Vi varit väldigt nära ett genombrott. Men det kom aldrig. 1969 tog det slut.
Men skönt att höra att kronan sitter kvar på huvudet. Mitt huvudmål tills jag ligger på långvården är att göra den perfekta poplåten :D
robc:
Hej, sitter och njuter av harmisarna, de är underbara !
robc
Tokai:
Tackar så hemskt mycket robc!
Rätt märkliga ackord egentligen i versen, borde inte funka men på nåt sätt gör dom det.
Refrängen är mer 60tals pop-schlager medan verserna och mellanpartiet mer 60tals pop. Så var det tänkt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida