Forum > Demolåtar
Girly - Ghost
Eddi:
Egentligen är det här riktigt riktigt bra MEN det saknas PUNCH i allt (tror inte att det har med mitt öra att göra) skulle vilja höra tonvis med komprimering och uppstyrning här. Låt JT få ta del av alla filer rakt av så blir det något fantastiskt av det här nu blir det lite för fjösigt tycker jag. Missförstå mig rätt - gillar låten som tusan och skulle gilla den ännu mera med lite POUW!
jugas:
bra låt..!!
gillar din röst också, men håller med Eddi, det skulle sitta fint med lite mer tryck i hela anrättningen, kompression å sånt... framförallt tror jag den skulle må bra av mer bas med ett lite skitigt ljud..
du skriver att sången i verserna är torr men det låter som det ligger nån sorts kort delay i verserna som burkar till det en del...
trummorna skulle kanske kunna skitas/distas ytterligare..??
JT's remix ger i alla fall en hint om vad mer o framförallt rätt reverb skulle kunna göra för helheten...
som sagt... gillar låten, sången och även stråkarna o arret :)
Girly:
JT: Stort tack för din remix *happy*
aROCKER: Sätter upp en 'till salu' skylt då he, he. Ska lyssna på låten du refererade till.
Eddi: Kul att du gillar låten och ja, jag får väl anställa JT i framtiden ;)
Jugas: Roligt att du gillar låten. Jag gillar också JT's reverb i hans mix :)
hogge:
Hej Girly!!
Jag tycker absolut att låten har potential.. Rätt spännande grejer.
Det hörs - trots att mixen försöker göra allt för att störa det - att Du har en riktigt bra röst... Med rätt kille/tjej bakom mixerbordet tror jag att detta kommer att bli skitbra.. Gillar det verkligen!!
Du får göra som jag.. Jag är oduglig på att mixa (även om jag lärt mig lite sedan starten 2009) och leja bort det jobbet... Det finns massor av duktiga tekniker (och musiker givetvis) här som förmodligen kan vara villiga att hjälpa Dig..
Lycka till.. And keep roc.... Öhhh... Emoing? :wacko: :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida