Forum > Demolåtar
Jugas - LDR (Long Distance Relationship) feat. Linn Höglund
jugas:
hoppas det går bra att jag skriver ett "gruppsvar" :)
först o främst - jo ordsvansarna ska redigeras - har pratat med Linn o hon var väldigt tydlig på den punkten :rolleyes:
Divi... jag kör dubfritt ;), däremot har jag klonad acke med full panorering i första halvan av verserna... jag förstår att det hade varit behagligare att ha Linn i förgrunden genom hela låten hehehe, men hela upplägget redan när jag skrev låten var att det skulle vara mitt perspektiv(vers 1), Irénes (ja damen i fråga hette så)perspektiv(vers 2) o det gemensamma perpektivet (brygga/ref + stick)
Eddi... jag har brottats jättemycket med trummorna, såväl liret som klang o nivå... kommer säkert att justeras ytterligare.. oj, att utnämnas till felande länken mellan Sting o MaxB, hmmm inga dåliga grejer om man säger så :D .... ja Linn är ett guldkorn förvisso..
Marre... kul att du vill höra mer duett :) men jag tror det är bra för låten att vi sjunger varsin vers också... jag o Linn kommer att fortsätta samarbeta, har i skrivande stund tre låtar på gång där vi delar på sången (på lite olika sätt), vi har varit i studion senast idag o jobbat..
Tokai... det är inte så jättemycket midi i den här låten, men en del är det... stråkarna i slutrefrängen förstås, hihat, baskaggen som eg är två olika kaggar i verserna o tre styck kagge i refrängerna... o så finns där en "kartongvirvel"(från ett hiphopset) som kanske hörs mest i verserna - den låter ju inte klokt egentligen men binder ihop trumkompet jäkligt effektivt samtidigt som den lämnar mycket luft till sång o annat som inte den riktiga virveln gör på samma sätt..
cymbaler, kantslag, ak. virvel och fills har jag spelat in själv när jag förgripit mig på studiosetet :blink:
ja just det... LDR är låttiteln, inte bandnamnet... förlåt om jag var otydlig... hmmm, fast vid närmare eftertanke framstår det som ett rätt bra bandnamn - tack för tipset :D
ja just det en gång till... det var österut :)
jättemycket tack allihop för fina kommentarer... uppskattas mycket..!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida