Forum > Färdiga produktioner

JT - being a pirate - uppdaterad med sång av Marre och piano av Dividend

(1/4) > >>

Jay Thomas:
LÅTNAMN:Being a Pirate
ARTIST/GRUPP:Jay Thomas med Marre och Dividend
GENRE: Chillout
LÅTLÄNGD:5:30
KOMPOSITÖR:Jay Thomas, Dividend, Marre
PRODUCENT:Jay Thomas
TEXT: -
INSPELNINGSÅR:2011
FORMAT: mp3

Tråkig film om pirater ledde till denna.

http://soundcloud.com/busstop18/being-a-pirate

111008:

Uppdaterad med Dividends piano och Marre sköna sång!

http://soundcloud.com/busstop18/being-a-pirate-ft-marre-and

CunningCode:
Loungigt! Jag missade helt vart pirat-temat kommer in, men det lät ju bra det till trots. Väldigt fnissig detalj vid 2:27 med leaden, låter som att något blåser snett i en flöjt :lol:

Om du råkar besitta Mellotron-flöjtar i din samplingsarsenal skulle de sitta som ett smäck tillsammans med de där strängarna (som väl också är Mellotron antar jag). För att tillföra någon amatörkritik i en genre jag knappt lyssnat på, något för blött ljud. Tror det är delayen/verbet på basljudet som gör att det känns lite muddigt.

Lounge away!

Dividend:
Jag gillade detta. Låter bra.

Basgången låter hur trevlig som helst. Lite futuristisk hamnstad i asien :)

MaxB:
Fräck användning av mellstråkar! Div var inne på en bra association "futuristisk hamnstad i Asien"

Övergången där körerna kommer in är inte helt klockren. Tror att trummor skulle vara med en bit in på det partiet också.

Chill

Jay Thomas:

--- Citat från: CunningCode skrivet 02.10.2011, 23:30:49 ---Loungigt! Jag missade helt vart pirat-temat kommer in, men det lät ju bra det till trots. Väldigt fnissig detalj vid 2:27 med leaden, låter som att något blåser snett i en flöjt :lol:

Om du råkar besitta Mellotron-flöjtar i din samplingsarsenal skulle de sitta som ett smäck tillsammans med de där strängarna (som väl också är Mellotron antar jag). För att tillföra någon amatörkritik i en genre jag knappt lyssnat på, något för blött ljud. Tror det är delayen/verbet på basljudet som gör att det känns lite muddigt.

Lounge away!

--- Slut citat ---

Tack CunningCode! :)
Jag lurade länge och väl på en mellotronflöjt men bestämde mig till slut för att inte ta med den. Kan ju ändra mig men hittade aldrig något riktigt bra ställe och tema för den. Skippade även en elgura... Basljudet är rakt från Trilian-lådan så jag behåller förmodligen det rakt av.

--- Citat från: Dividend skrivet 02.10.2011, 23:34:59 ---Jag gillade detta. Låter bra.

Basgången låter hur trevlig som helst. Lite futuristisk hamnstad i asien :)

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :) Var även jag inne på Asien... ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 03.10.2011, 07:24:32 ---Fräck användning av mellstråkar! Div var inne på en bra association "futuristisk hamnstad i Asien"

Övergången där körerna kommer in är inte helt klockren. Tror att trummor skulle vara med en bit in på det partiet också.

Chill

--- Slut citat ---

Tack MaxB! :)
Eller hur? ;) Jag är lite tveksam till att låta trummorna fortsätta, får kolla hur det låtar innan jag bestämmer mig. Tack för tipset dock!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion