Kontrollrummet

Hjälp med att få in Svt-play i Apple tv

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
På ett listigt sätt så kan man få in SVT-play i Apple tv, men det kräver lite kunskap.
Ska köra sftp med Cyberduck och alltså flytta en fil från min dator till Apple tv. Vad ska
jag skriva i fältet "server"? Hur ska jag hitta fram till min Apple tv? Jag förstår inte
riktigt, kanske att det finns ett smidigare program, där Apple tv poppar upp automatiskt?

http://www.appletvnytt.se/forum/index.php?/topic/26-guide-sa-far-du-in-de-svenska-play-kanalerna-i-xbmc-med-xot/
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Det var faktiskt bra information lite längre ner på hemsidan, men jag har inte fått det att funka.
Verkar också lite instabilt. Jag hade också tänkt streama från min iPod touch, men jag upptäckte att jag har 2:a gen, måste
vara minst 3:e gen om man ska få över bilden också. Funkar det bra för dig, får man
upp fullstor bild utan för mycket laggning?
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Burnin Sven

  • Gäst
Men går det inte att titta med datorn typ koppla den till TVn eller vilka kanaler får man extra med Apple tv? Kanske dum fråga men jag vet inte mycket om apple tv. Det jag vet är att man kan streama över sitt nätverk till en annan dator med hjälp quicktime broadcaster och vlc och med camtwist som kan streama kameror, bilder/filmer i playlistor samt skrivbordet så har man en ganska kraftfull lösning för streaming av media i sitt hemnätverk.

För mac finns ju Plex oxå där finns dom flesta kanalerna.