Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet " Klarar Det Här "
egghuvud:
jo det finns inte mycket att säga om denna förutom - skitbra. Underbar sång Åsa. Snyggt arrangemang och låten är kalas. :)
Åsa:
--- Citat från: ArieG skrivet 25.10.2011, 17:21:51 ---I just love it :)
& hvilken fantastisk text. (Den som hadde sånt materiale å jobbe med....)
Veldig bra arrangement. Ydderf høres ut som han har spilt strykere (stråkare?) hele livet.
Men... er det gjort noe spesielt med vokalopptaket? Åsas stemme høres 'innpakket' ut, ikke så klokkeren som man er vant med.
Ny vokal-mic, ny mic-plassering, lav EQ-setting i de høye frekvensene?
Still it's just an insignificant discrepancy ;)
--- Slut citat ---
Hej & Tack!! ^_^ ^_^ Ja texten är underbar och musiken likaså! Samma inspelningsförutsättningar hos mig som tidigare, inte ändrat på nåt. Jag hör nog också att vokalen är lite annorlunda mixad men det funkar tycker jag, mixas ändå om sedan om låten ska på skiva :)
--- Citat från: Matteman skrivet 25.10.2011, 17:38:36 ---Oj oj oj oj oj oj vad bra :D
--- Slut citat ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 26.10.2011, 14:43:58 ---jo det finns inte mycket att säga om denna förutom - skitbra. Underbar sång Åsa. Snyggt arrangemang och låten är kalas. :)
--- Slut citat ---
Tack ska ni ha! :wub:
ydderF:
--- Citat från: Åsa skrivet 30.10.2011, 18:07:49 ---
Hej & Tack!! ^_^ ^_^ Ja texten är underbar och musiken likaså! Samma inspelningsförutsättningar hos mig som tidigare, inte ändrat på nåt. Jag hör nog också att vokalen är lite annorlunda mixad men det funkar tycker jag, mixas ändå om sedan om låten ska på skiva :)
--- Slut citat ---
Ha! Forsök inte!:) Jag har mixat den på samma sätt med samma reverb som alla andra låtarna.
Dagsformen på sångerskan bästemmer mycket mer hur det låter. ;)
Jag tycker du sjunger underbart på den här.
Ni har fläddermus öron här på KR :P :lol:
Åsa:
--- Citat från: ydderF skrivet 30.10.2011, 18:41:17 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 30.10.2011, 18:07:49 ---
--- Slut citat ---
Ha! Forsök inte!:) Jag har mixat den på samma sätt med samma reverb som alla andra låtarna.
--- Slut citat ---
haha jaja okej då, det är väl jag som är ute och vimsar då, eller så är jag van att höra skivan, eller nåt, vad vet jag, jag har ju bara fladderöron ;D Låter bra iaf :)
(och tack!)
ArieG:
--- Citat från: ydderF skrivet 30.10.2011, 18:41:17 ---Ha! Forsök inte!:) Jag har mixat den på samma sätt med samma reverb som alla andra låtarna.
--- Slut citat ---
'Fläddermusöron' tas som et kompliment :P
Skal forsøke å konsentrere meg om frekvenser > 20kHz framover :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida