Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet " Klarar Det Här "

<< < (3/10) > >>

equality:
Åhh! Har nog skrivit förut att "den här är den bästa" men nu  :o... Fantastiskt fin text och fantastiskt förvaltat musikaliskt av Freddy och Åsa. Förutom "är öknen full av sand?" gillar jag "jag drack av ditt porlande skratt", för att bara nämna något.  :wub: Fy f.. va bra! Fy på er!  :D
BTW, lyssnade på Felicia, ett vis- /singer-songwriter-program i Sveriges Radio P2 och jag kunde ta gift på att det var Freddy på banjo jag hörde men det var ett bluegrassband från Göteborg... Sångerskan var inte alls lika bra som Åsa. :P (f'låt om du läser detta) NU måste ni höras i radion även i Sverige. Skicka, skicka plattor överallt!

Harmonica mike:
Ja vad säger man...fantastiskt tycker jag.

Genial text som Åsa tolkar grymt vackert,allt kompanjerat av Freddy - brilliant får bli slutordet.

Mike

Fuzzbub:
Vackert, finstämt och vemodigt.  Detta gillar jag väldigt mycket.   Allt är dessutom ruskigt proffsigt gjort och jag tar av mig hatten och bugar djupt!   /JEH

MaxB:
Hörde ett konstigt knäpp på ett ställe då jag lyssnade. Lyssnade på samma ställe igen för att hitta var det var och vad det var.
Det var brödet som hoppade upp ur brödrosten bakom min rygg.  B)

Första pianotonen skulle jag önska hade lite lägre volym - låter lite för hårt.
57-61 är ett sånt där härligt disharmoniskt ställe jag gillar.
119 pianonedgången sitter nästan självklar och underbart enkel men effektiv. Vackert!

Åsa:
 :wub: :wub: va fint ni skriver!! Tackar å mina och Gränslandets vägnar!!

Texten är underbar, Freddys arr är underbart, för att inte tala om stråkarna och pianot.. så fint!
Jag blir helt rörd av låten, på riktigt  :wub:

Eq: Hajade till lite där först för Gränslandet HAR spelats på Felicia hahaha, men du är säker på att det var ett Göteborgsband du hörde då?  ;) :D 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion