Forum > Demolåtar
Gurano - Buffel och båg
bjurte:
Ha-ha!!
Är det du Stig-vig ??? :lol:
Nä men allvarligt,det låter mycket som om detta kunnat vara Dag Vag på 80:o talet.
Skitballt Stickan och Dag är gammla hjältar i min bok.... och Eno Beno går ju inte av för hackor han heller! ;)
Gurano:
--- Citat från: hogge skrivet 03.10.2011, 00:47:33 ---Schysst låt.. Progg-Gurano :lol:
Jag kan tycka att sången blir lite väl monoton och därmed gör låten tristare än den skulle behöva vara.. Så jag får väl säga samma sak som alla sa till mig inledningsvis: försök att få sången mera dynamisk...
:lol: :P
--- Slut citat ---
Tja att göra sången mer dynamisk är nog en ren omöjlighet för mig. Jag ska vara glad att mina gurgel fastnar över huvudtaget :D
--- Citat från: Dividend skrivet 05.10.2011, 12:54:24 ---Tycker inte det var en naiv text, precis så är dom... knarkarna :lol:
Proggigt, men det svänger ändå :) Tycker det där ljusa "buffel & båg" ska liksom "köra" i bakgrunden var 4 takt i refrängen. Hade varit ett kul inslag :) Låter live, och välspelat.
--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar. Ska allvarligt fundera på en kör av något slag
--- Citat från: Light Head skrivet 05.10.2011, 16:46:33 ---Det jag kom att tänka på var att sången till och från är lite otajt, ungefär som om du inte riktigt hinner med, eller kanske inte hittat rätt rythm, eller att du kanske är påväg in i en annan rythm.
Och som nämnts är det väldigt gött med lite "progg". Lite Dageby över detta..
Lite funderingar kring texten. Kanske kan du alternera lite?
Du knarkar och stjäl, men alla vill dig väl
Du knarkar och stjäl, tänker inte på alla som ville dig väl (tror du hinner med att få in den strofen?)
En annan sak som jag tror skulle kunna passa är lite "tjoho" och "aha..." här och där. En "proggmichaeljackson" variant.
Erkänner att jag kanske inte är så tydlig här men ändå?!
--- Slut citat ---
Japp du har helt rätt - här är sången den stora akilleshälen :)
Om du vill är du välkommen att försöka med lite tjoho och aha ;)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 05.10.2011, 17:41:07 ---Du är kr:s svar på proggen min vän ;) :D
Jag gillar det här, rakt och utan krusiduller, budskapet går fram som sej bör.
Men kanske du skulle, som Tokai var inne på oxå, ha lite mer kör på " Du knarkar och stjäl-ruffel och båg etc", lite ljusa stämmor där som bryter av mot din direkta sång (som jag gillar)?
Bra låt och välspelat som vanligt :)
/Marre
--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar. Ska försöka mig på en kör, men jag lägger bara upp det om jag tycker att det duger...annars är du välkommen att köra på den här ;)
--- Citat från: uriah skrivet 05.10.2011, 20:19:26 ---Ha-ha!!
Är det du Stig-vig ??? :lol:
Nä men allvarligt,det låter mycket som om detta kunnat vara Dag Vag på 80:o talet.
Skitballt Stickan och Dag är gammla hjältar i min bok.... och Eno Beno går ju inte av för hackor han heller! ;)
--- Slut citat ---
Nä det är bara lilla Stig Blyg :)
Är/var själv stor lyssnare av Dag Vag så jag förstår vad du hör för likheter...jag antar att du var på Fashing nu i helgen-för då spelade Dag Vag!
Tacka all för era tankar och kloka ord
Gurano
Rattlesnake:
Kul, jag har inte hört dig sjunga förut. Tycker sången funkar bra, det låter ganska tonsäkert för det mesta.
Själva låten tycker jag känns som den går för snabbt, och jag saknar en riktig "knarkgitarr" nånstans. Och virveln var det inte mycket tryck i. Har svårt för en dissonans som kommer vid 97s.
Men återigen, kul att höra dig sjunga och jag förundras och avundas er som kan skriva texter, särskilt på svenska.
Gurano:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 06.10.2011, 23:09:48 ---Kul, jag har inte hört dig sjunga förut. Tycker sången funkar bra, det låter ganska tonsäkert för det mesta.
Själva låten tycker jag känns som den går för snabbt, och jag saknar en riktig "knarkgitarr" nånstans. Och virveln var det inte mycket tryck i. Har svårt för en dissonans som kommer vid 97s.
Men återigen, kul att höra dig sjunga och jag förundras och avundas er som kan skriva texter, särskilt på svenska.
--- Slut citat ---
Hur låter en knarkgitarr för dig :D
Du har rätt om virveln/trummorna överlag - ska försöka hinna med och ändra lite där!
ang min sång - så har jag sjungit på de...typ...sista 4-5 bidragen om du får lust att höra mer ;)
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida