Forum > Demolåtar
Hogge - konstiga grejer...
spacetrucker:
Bra låt men jag saknar nåt... en orgel eller synt. Trummorna låter lite plastiga. Själva låten är det inget fel på. Va kul att du fått dottern med på ett hörn. Mera sånt :D
Space
hogge:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.10.2011, 07:47:27 ---Texten, skulle behöva en översyn. Jag upplever att det är onyanserat och tror du tjänar på att ha mer innehåll i den innan den ska till en platta. Och håller med om att det skulle behövas något som bryter av, kanske ett parti i halvtempo, det tror jag passar.
--- Slut citat ---
Tack MaxB:
Om denna nu skulle komma med på plattan så krävs massor av jobb. Inte minst så får jag sätta mig med Natasha (textförfattarinnan) och jobba lite mer med orden.. Men vi får se om inte denna blir lagervara tills vidare? Jag har dock skrivkramp just nu (vad gäller svensk pop) och då är det bara Hogge-riff som ploppar upp i hjärnan...
--- Citat från: Ola skrivet 03.10.2011, 12:49:04 ---tunga riff ,diggas .
mitt tyck/Tips till det hela är, att "pianot" är tyst i början när du sjunger på versen och smyger in och blir starkt på ref
och texten kan nyanseras lite smått till andra enheter och efter viskningarna ett brutalt gitarrsolo ref out
blir kanon det här
rock on
Mvh Ola
--- Slut citat ---
Tack Ola för uppskattningen.. Bra förslag också! Ska se vad jag kan få till...
--- Citat från: Dividend skrivet 03.10.2011, 12:57:33 ---Helt okej låt!
Såklart kan ju mix och småmissar på sången klagas på, men som låt betraktad gillar jag detta.
--- Slut citat ---
Tack Div.. Sång & mix är också något som skall tas omhand om denna går vidare till kvalet :lol:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.10.2011, 18:39:34 ---Bra låt men jag saknar nåt... en orgel eller synt. Trummorna låter lite plastiga. Själva låten är det inget fel på. Va kul att du fått dottern med på ett hörn. Mera sånt :D
Space
--- Slut citat ---
Tack Space.. Ja hon tyckte också det var skoj.. Förhoppningsvis kan jag få henne att sjunga lite också!!?? :D
Tokai:
så mycket pop är det väl inte. Å andra sidan vad är pop egentligen? En fråga som jag alltid tyckt har sitt svar i 60-talet. Det är där popens grammatik finns.
Bra krut i det hela är det!
Men även en sån här låt skulle man kunna göra till det som eftersträvas. Spela låten på git, tänka bort alla rockriff och försöka hitta tillbaka till grundtanken i låten.
hogge:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.10.2011, 18:04:58 ---så mycket pop är det väl inte. Å andra sidan vad är pop egentligen? En fråga som jag alltid tyckt har sitt svar i 60-talet. Det är där popens grammatik finns.
Bra krut i det hela är det!
Men även en sån här låt skulle man kunna göra till det som eftersträvas. Spela låten på git, tänka bort alla rockriff och försöka hitta tillbaka till grundtanken i låten.
--- Slut citat ---
Näe, detta är långt ifrån pop, enligt mitt sätt att se på det.. Just därför har jag problem med den eftersom resten av låtarna (som är tänkt för kommande platta) är pop. Och hela idéen är att den plattan ska vara just pop..
Samtidigt fick jag så sjuuukt mycket beröm för "For Your pleasure" idag (av någon jag respekterar) att jag började tveka lite... Jag kanske ska bli vid min läst :rolleyes:
bjurte:
Sköna harmisar..Och även ett gött sound(mja,trummorna låter ju plast,men annars då!)
Sedan tycker jag du tänker förmycket,när det gäller det där med platta/helhet/variation..
Bra låtar är bra låtar,och jag är ju en sådan som uppskattar när det finns lite av varje.. ;)
Fn.. Du får tänka på dina fans oxo,dom blir kanske besvikna om det inte finns någon Hoggez rock alls på plattan... :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida