Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perre You and I

<< < (7/9) > >>

Eddi:
Har försökt att höra vad du hör men nä jag tror du hör i syne eller vad man ska säga, jag hör inget som släpar utan allt är med som det ska.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.10.2011, 03:45:16 ---Har försökt att höra vad du hör men nä jag tror du hör i syne eller vad man ska säga, jag hör inget som släpar utan allt är med som det ska.

--- Slut citat ---

Har du lyssnat efter att ha mutat allt utom trummorna och de två gitarrerna?
Då är det lättare att höra. Är det kanske ett eko på något, som gör att jag hör det så här?

Skicka länk via PM till version där du mutat allt utom trummorna och de två gitarrerna få jag höra (om du har tid). Annars får du avvakta andras kommentarer på den punkten. Kanske jag som blivit knäpp av att snart ha plantera tjugofem tujor med tio 25 L säckar jord i stenbädd. Jag menar hur kul är det att gräva i sten?

Eddi:
Ok nu vet jag vad du menar men det är så att i verserna så markerar inte Perre ettan alls utan kör baskaggen på å/två konstigt spel kan tyckas men men det ska vara så.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.10.2011, 10:53:03 ---Ok nu vet jag vad du menar men det är så att i verserna så markerar inte Perre ettan alls utan kör baskaggen på å/två konstigt spel kan tyckas men men det ska vara så.

--- Slut citat ---

Jag vet - det är inte det!
PM:a en fil får jag höra bara trummor och kompgitarrerna. Och dra gärna upp volymen lite på den akustiska till höger. Kanske har trummorna ett eko som fördröjer dem några millisekunder och vissa spelar till dessa fördröjda men andra inte?

Hmm, kanske kompgitarren som jag upplever lite otajt på några ställen.

Ett är runt 240. Lyssna från 235 enbart på trummor, bas och kompgitarr 10-20 sekunder. Finns några ställen till där kompgitarren verkar ligga före. Bl.a. nånstans där det finns stråkar med ett segt anslag som därför verkar ligga lite senare än kompgitarrens snabbare attack.

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2011, 11:21:19 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 02.10.2011, 10:53:03 ---Ok nu vet jag vad du menar men det är så att i verserna så markerar inte Perre ettan alls utan kör baskaggen på å/två konstigt spel kan tyckas men men det ska vara så.

--- Slut citat ---

Jag vet - det är inte det!
PM:a en fil får jag höra bara trummor och kompgitarrerna. Och dra gärna upp volymen lite på den akustiska till höger. Kanske har trummorna ett eko som fördröjer dem några millisekunder och vissa spelar till dessa fördröjda men andra inte?

Hmm, kanske kompgitarren som jag upplever lite otajt på några ställen.

Ett är runt 240. Lyssna från 235 enbart på trummor, bas och kompgitarr 10-20 sekunder. Finns några ställen till där kompgitarren verkar ligga före. Bl.a. nånstans där det finns stråkar med ett segt anslag som därför verkar ligga lite senare än kompgitarrens snabbare attack.

--- Slut citat ---
Fasen vad du är petig och tjatig OCH det är jag oerhört tacksam för :D Mycket riktigt så hittade jag att på två ställen var det fel inklippta ackor som tog fel ackord o det måste vara det du har hört. Nu åtgärdat - kanske det håller denna gång?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion