Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perre You and I

<< < (6/9) > >>

MaxB:
Ja, efter nattens lyssning svarar jag nu. Ska lyssna igen.

Näej inte vågade men lyssna och jämför ver 22 med mixen från ver 3 Nånting icke positivt har hänt, basen är inte fyllig, orgeln inte fet. Allt har trängts ihop till en smal ljudbild upplever jag. Hör du skillnaden?

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.10.2011, 11:56:29 ---Ja, efter nattens lyssning svarar jag nu. Ska lyssna igen.

Näej inte vågade men lyssna och jämför ver 22 med mixen från ver 3 Nånting icke positivt har hänt, basen är inte fyllig, orgeln inte fet. Allt har trängts ihop till en smal ljudbild upplever jag. Hör du skillnaden?

--- Slut citat ---
Jepp har kommit på att hörlursmixning inte passar på all typ av musik alla nyanser i botten förstors i hörlurarna så man drar ner på uteffekten - Nu finns verre 6 uppe som ska ha behandlat det där.
Stort tack för att du hänger med och kommenterar.

MaxB:
Lyssna på bara trummorna och först endast gitarren till höger (som har låg volym).

Troligen är kompgitarren där inte i synk med resten av världen men nu hör jag att inte heller den andra kompgitarren som kommer in lite till vänster, är tajt. Tror att trummorna ligger lite efter eller före eller om det är gitarrerna som gör det  :wacko:.
Lyssna från början så märker du vad som inte lirar samtidigt med resten. Korrigera och släng upp ny verre!

Samma sak gäller Perras mix.

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.10.2011, 19:43:52 ---Lyssna på bara trummorna och först endast gitarren till höger (som har låg volym).

Troligen är kompgitarren där inte i synk med resten av världen men nu hör jag att inte heller den andra kompgitarren som kommer in lite till vänster, är tajt. Tror att trummorna ligger lite efter eller före eller om det är gitarrerna som gör det  :wacko:.
Lyssna från början så märker du vad som inte lirar samtidigt med resten. Korrigera och släng upp ny verre!

Samma sak gäller Perras mix.

--- Slut citat ---
Klart du har rätt det var klantigt - nu med rätt acke - elacken var det nog inga problem med.

MaxB:
Trummorna ligger fortfarande efter första acken på höger sida. Även acken till vänster om mitten ligger före följande: trummor orgel sång.

Muta allt utom trummorna och de två gitarrerna så är det lättare att komma rätt. Eller om det är det som ställer till det, ta bort det farliga ekot som gör att något kommer för sent.

Jag kan inte luta mig tillbaka och lyssna aktivt förrän du får koll på det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion