Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perre You and I

<< < (5/9) > >>

Eddi:

--- Citat från: Tokai skrivet 27.09.2011, 17:03:52 ---Vad jag mest saknar är dynamiska skillnader. Skulle tänka mig att början är lugnare, mindre instrument eller tystare spelade, för att sen bygga på.
Kompet och trummorna är väl inte så samspelta än så länge. Varför inte fuska? Spela in ett tajt komp på första versen, när du är nöjd kopiera till dom övriga verserna, osv till andra partier?
Du låter lite som Lundell här (kanske du inte villl höra?)

--- Slut citat ---
Men det är ju lugnt i början ju - men jag förstår vad du menar och antagligen har du rätt jag borde lägga på en massa instrument på refrängen :)
Trumkompet är inte optimalt taget från Superior utan större redigering från min sida men de brukar i alla fall vara bättre än mina försök att göra bra trumkomp - tight kan jag nog få det men det blir inte samma dynamik, ska leta i EZ pop-bibliotek istället kanske.
Häromdagen existerande inte låten mer än att gick och nynnade Why isnt it time för mig själv - att sedan tre dagar senare få höra att det påminner om Lundell känns ärofyllt - hur många guldskivor har han sålt nu igen?
Tack för tyck Tokaien :D

Clemens:
Var bara lite artig med det där med "ni".. närå, trodde Maxb var med... Ja, blev luftigare, riktigt nice nu... :)  ( lite snöpligt slut ) Ja, man kanske dyker upp...

Dividend:
Har lite svårt för det här som låt. Men det märks att det är gjort med en ansats av en liten portion glädje och en stor portion känsla.

Gillar texten.

Eddi:

--- Citat från: Clemens skrivet 27.09.2011, 23:03:08 ---Var bara lite artig med det där med "ni".. närå, trodde Maxb var med... Ja, blev luftigare, riktigt nice nu... :)  ( lite snöpligt slut ) Ja, man kanske dyker upp...

--- Slut citat ---
Kul om du gör det C
Ny version uppe något mindre snöpligt slut kanske

--- Citat från: Dividend skrivet 28.09.2011, 20:20:43 ---Har lite svårt för det här som låt. Men det märks att det är gjort med en ansats av en liten portion glädje och en stor portion känsla.

Gillar texten.

--- Slut citat ---
Tack för det Div. - känslan finns där någonstans.
Som sagt ny version med Perre på trummor - möjligen har jag komprimerat honom för mycket kanske....

Edit: Nedtagen för renovering en stund

Eddi:
Nu finns en ny renoverad version uppe - som sagt kommentarer välkomna - är vi för vågade?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion