Forum > Färdiga produktioner
equality - Memory Park
Clemens:
Den här gillade jag! Tycker absolut ambience ljudet skall ligga med..Nån gitarr låter lite ostämd i slutet :unsure: Nice... :)
MaxB:
Introt på akustisk gitarr och med ett munspel!
Sen kommer piano med mera in - och sen Neil Euality Young på sång - mumma!
Munspelet kunde även komma in på mellanpartierna mellan verser.
No synth here please! ;)
Vill du ha ett munspels-spår av mig?
I så fall vill jag ha ett intro på gitarrerna. B)
Dividend:
Jävlar.
Det här är ju riktigt grymt. Fortsätt på denna. Var ett tag sen man hörde dig bemästra syntharna på detta vis :)
Det du behöver (kanske) i senare hälften är lite electronica-trummor, dvs ett maffigt beat. Din sångröst håller utan tvivel här. Bra utkast, som kan utvecklas på många sätt!
equality:
Asti: Du säkert rätt. Syntheffekten ska man nog hushålla med. Sk-t, har ju inte ens en refräng men ett stick tror jag... Tack för ditt säkra öra.
Clemens: Fattar inte...jag stämde ju innan. Sköna ord från en synthkramare annars. Jo, jag vill ha den där ödsliga feelingen synthen ger men kan tänkas hushålla mer. Thnx Cl!
MaxB: Hur ska jag kunna tacka nej till ett sådant fint erbjudande? :wub: Grejen är ju att jag skulle vilja komma bort lite från mitt vanliga stuk och få fram ett eh...modernare sound som Clemens behärskar så mästerligt. Nu utesluter ju inte det ena det andra och vi kan ha munspelet vilande ett tag? Låten är i sin linda och får se var det barkar hän. Tack Max!
Dividend: Vad kul att du tycker det kan bli nåt! Inte främmande för ett annat beat men låten är ju ganska lugn (94 BPM) och i såna fall om det blir ett rejält break. Ser inte riktigt det för ögonen just nu men man vet aldrig. Tack Per!
MaxB:
Jag förstår - munspelet vilar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida