Forum > Färdiga produktioner
equality - Memory Park
equality:
Spacetrucker: Får kolla upp Gordon Haskell. Tagit bort några av kryddorna i anrättningen men fortfarande en del att sanera. Sången skall jobbas vidare på. Thnx.
Wernborg: Kul att du gillar låten (viktigast för mig). Möjligen avskedar jag mig själlv som sångare. Gör några försök till innan. Dottern i Spanien f n men det finns väl mikrofoner där också. Gracias W!
egghuvud: Bra feedback som alltid. Mina betänkligheter finns just där du anger. Kanske alltför stora modulationshopp. Tänkte försöka "smootha ut" dessa genom att skippa elguran i sticket och låta akkeguran ligga kvar. Tyckte först halvtonsnedgången där hade lämpliga ackord, en mer nykter syn dagen därpå gav en annan uppfattning. Ja, tack. Filar lite till (även på reverbet).
Asti:
Som någon sa är det lite "jämntjock" ljudbild, som jag tror delvis beror på
för mycket reverb/ambience! Gillar inte "piezo"-ljudet på ak.gitarren!
Snyggt piano, som jag inte tycker du ska skära ner!
Tycker trummorna är lite för diffusa, dom skulle nog markera takten bättre
eftersom övriga instrument inte spelar så "regelbundet" eller rytmiskt utan
kommer in mer "sporadiskt" om du förstår vad jag menar..... :)
Kanske lite variation på trummorna i refrängen och sticket skulle förstärka....?
Snyggt elgurasolo och sköna harmonier, gillar särskilt ackordet vid t.ex 60 sekunder....
Sången känns osäker ibland, speciellt i slutet på refrängerna och i sticket.
Jag låter väl lite väl kritisk, men låten har ju potential och det här blir säkert
bra efter lite filande!
/Asti
Ola:
Halloy eq
Jag tycker du har hittat en skön skör nerv
först så tänkte jag nämen,, sedan jamen jomen ! och föll in i låten.
el gitarren kommer in klockrent och med rätt närv först i början men kanske lite för mycket tvekan i slutet av solot
som jag tycker bör ses över
bra jobbat
Mvh Ola
equality:
Asti: Bra tips. Minskade en del reverb men inte alla, vill ju ha lite ambience här ju! B)
guran är faktiskt inte lajnad men har en del effekter som nog gör att det låter så. Har nog förlorat
den för mycket i detta för att få tillbaka den i ursprungsskick och jag pallar inte att spela in den igen.
Försökt få mer stadga i rytmmaskineriet. Också försökt få till sången och det är kenpigt (= knepigt + kämpigt)! Körerna på slutet...ja, jag vet inte
tror den här får vara nu. Tusen tack för dina råd!
Ola: Kul att den tycktes växa efter hand. Skruvat och spelat på solot igen. Hoppas det blev bättre. Tack för lyssning och råd!
Får nu betraktas som klar från min horisont nu. Tror inte jag ändrar nåt, möjligen får kören på slutet sjunga nån annanstans. :rolleyes:
Tack alla som bidragit med tips!
Åsa:
precis när jag tänkte lyssna så tog du ner den då, pffft ;)
Återkommer när du fixat "grodan" då :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida