Forum > Färdiga produktioner

equality - Memory Park

<< < (3/11) > >>

Tokai:
Synth eller inte - det är frågan.
Störde mig inte på synthen, gav faktiskt en ny dimension till din sång. Och jag refererar till: Asti, Clemens, Dividend - om vilka jag håller med
Sen håller jag med om MaxB:s liknelse med mr Young.
Man ska testa olika grepp. Det är bra.

Jay Thomas:
Kalasbra men på tok för kort! ;) Jag tycker att du förvaltar ljudbilden bra! Byt ut samtliga instrument mot en tramporgel och vips har du en Neil Younglåt! :)

Eddi:
Hm... har ju självklart lyssnat några ggr nu men visste inte vad jag skule säga för vettigt om den här fundamentala kulturkrocken - nu fattar jag vad du är ute efter. Om du vill låta modernare så blir ju allt lite knäppt om du börjar med ett skönt modernt syntljud och sedan fortsätter med 40-talsvispar och ett ståbasliknande ljud kantat med både rent piano och nån slags rent gitarrdito. Det går inte ihop liksom.

Tänk industri när det gäller trummor typ EMU och skitigare ljud på resten annars funkar det inte och sedan är det väl frågan om hur modernt du vill låta 96-beat på indie funkar men ska du till Kenthållet så gäller runt 140.

Tja lit tankar harmonierna gillade jag trots allt :lol:

equality:
MaxB: Kanske hinner göra klart den i helgen. Håller på med en ny dator som kommer ta lite tid också. Vi hörs.
Tokai: Kul med tummen upp för synt! Jag skall fila vidare. Tack, tack!
Tokai: Kul att synthen verkar funka hos dig. Jag kör vidare det spåret.
JT: Mr Young igen, det var lite nytt för mig men hedrande att ni tycker det. Moderna sounds som du och Clemens har sån fena på vore ju kul och jag skall försöka hitta en modern tramporgel också.  :) Tnx J!
Eddi: Många kloka synpunkter. Visst 40-talstrummor men gitarren är faktiskt från 70-talet. Skämt åsido, jag förstår hur du menar. Tyckte Guitar Rig-ljudet var modernt men andra trummor skall till och ståbasen kan väl "freakas till" lite? Bra feedb Eddi, tack!

Marruschkka:
En drömsk ljudbild du målar upp här..jag gillar alltihopa..och synten ska vara med tycker jag.

Lovande, följer denna :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion