Kontrollrummet

Sgt pepper festivalen- Röstningstråd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jaha? Man kanske hinner skicka in ett bidrag iaf?  :)
Sorry, det var ett dåligt skämt. 

Det är tur att jag inte vinner - är säker på att jag skulle ha ännu större problem att få allt på plats.
Det är trivsamt lite längre bak i kön. Inte samma stress och press B)
« Senast ändrad: 20.09.2011, 22:57:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jaha? Man kanske hinner skicka in ett bidrag iaf?  :)
Sorry, det var ett dåligt skämt. 

Det är tur att jag inte vinner - är säker på att jag skulle ha ännu större problem att få allt på plats.
Det är trivsamt lite längre bak i kön. Inte samma stress och press B)

Just nu har du delad första plats MaxB :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Röstning från den MaxB:eanska horisonten

10P - 06 It's a dream
 8P - 07 Velvet hands still in a dream
 6P - 09 Tomorrow
 4P - 11 lucid awakening waltz
 2P - 02 Calleidoscope
 1P - 10 Sticks can't get his mind together

Kommentarer

01 Hey Where Are You Going

Bra sound från Beatles-eran. Roliga svängar i mitten av låten också. Jag skulle gilla den här mycket mer om den gick lite snabbare. Troligen skulle jag uppskatta den ännu mer, om den var kortare också. Hinner känna igen refrängen som återkommer fler gånger än nödvändigt, enligt mitt kritiska öra.

02 Calleidoscope

Också skönt sound från era och stilen är bekant från låtskaparens arsenal av låtar.
Vid 41 väntar jag mig att sångmelodin ska gå uppåt kanske med annat ackordsval men den fortsätter med en upprepning ett antal svängar. Vid 84 kommer det igen där jag så gärna skulle vilja att sången sticker uppåt. Vid 196 älskar jag de snurriga ljuden. Vet inte om det är en åkallan till Brian Eno som präglar det partiet som följer fram till slutet av låten. Kanske är det David Allen (från Gong) som hemsöker låten.

03 Insanity is here

Kul kopplingar i texten I början förstår man att man kan trötta på kändisskapet och senare knyts det partiet ihop med det som föregick. Sköna växlingar mellan de olika partierna i låten. Och sköna instrument.

04 Aughtums carpet

Det här kom som en överraskning, enkelt rent och sårbart. Jag kan höra potentialen då det blirr arrangerat med fler instrument och sångstämmor. Blir samtidigt väldigt nyfiken på vem det är som skapat bidraget. Gillar enkelheten.

05 No Discretion Regard

Kaxig låt, ere medveten dist på sången? Kul med en ruff låt men jag gillar verkligen inte keyboardsljudet som kommer in med alltför hög volym vid 70 första gången, 104 nästa gång.

06 It's a dream

Här kommer "Stay by me"-ackorden. Då jag fortsätter lyssna smälter jag då jag hör sången och det är lite ELO-känsla i arrangemanget. Sången i den här låten är verkligen fin men inte bara sången - även melodin är härlig t.ex. vid 126 då ...turns me ooon! kommer in. 

07 Velvet hands still in a dream

Mellotronflöjten är nog ett säkert kort! Bra arbete genom hela låten med olika partier som vävs in i varandra bra. Jag uppskattar dynamiken i hela stycket.

08 Why Did You Leave

Det här låter inte så värst typiskt för Beatles den tid Stg Peppers kom ut. En del shysst slidespel och stämsång kanske men Beatles, njae, höll inte Pink Floyd på samma tidsepok?

09 Tomorrow

Bra med en story från de populära artisternas hektiska liv. Gillar sången och helheten men inte sologitarrerna som drar åt olika håll från 93 och en bit framåt. Fin sångröst! Även detta stycke berikar lyssningen med ett tivoliparti mitt i låten. Och här kommer en transponering närmare slutet i sann ESC-anda. Eller förresten den överraskar så att jag inte är säker på om det är en transponering.

10 Sticks can't get his mind together

It's getting better every day-gitarren är med. Balansen mellan intrumenten i stereobilden är i sann tidsanda.

11 lucid awakening waltz

Det här var en joker som överraskar, här finns väldigt många influenser och jag trodde jag visste vem som gjort den men hmm är det? Kanske eller hmm? Maffigt ljudlandskap, grym komposition.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Okej har lyssnat igenom bidragen i 3 dagar..och a l l a är bra måste jag säja :)

Men några har fastnat, på riktigt.
Här kommer mina röster då:

Bidrag 7: 10p, för alla sina ingredienser av I´m the walrus, All you need is love bl a, otrolig nostalgikick här, full point :rolleyes:

Bidrag 3: 8p, Så typiska fallande Beatles-harmer, me love :D

Bidrag 10: 6p, Jättesnyggt bara, fina stämmor :P

Bidrag 6: 4p,  Bra, men jag hör nån likhet med "Stand by me" som stör lite, annars bra.

Bidrag 11: 2p, Lite flummigt, men så lät ju Beatles emellanåt, good music.

Bidrag 2: 1p, Låter ju Beatles-bra, så poäng till denna oxå.


Kanonkul att lyssna på dessa låtar, alla har jobbat skitbra här :P

Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
02 - 10p
10 - 8p
06 - 6p
07 - 4p
04 - 2p
03 - 1p
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Måste först erkänna att jag aldrig kollat i någon av KR:s forumfestivaler tidigare och nu är det den 19:e !!! Jisses vad jag gått miste om! Och jag förstår nu att det varit olika teman hela tiden. Att få lyssna på alla dessa nya Beatleslåtar var himla kul, det är ju stor bredd på dom även om en del av låtarna tycks härstamma från vita LP:n. Men temat var ju å andra sidan låtarna som inte fick plats på Sgt Pepper! Så mina poäng:

10 poäng till 03 Insanity is here.
Typisk Beatlessound, bra melodier och väl genomarbetat kontrastrikt arr och snygga körer.

8 poäng till 09 Tomorrow
Riktig Beatlesanda här också med melodi och harmonier, slutet känns möjligen lite abrupt?

6 poäng till 01 Hey where are you going
 Melodin fastnar trots Bungalow Bill varning, men låten känns som gjord med glimten i ögat, kunde lika gärna kommit från The Ruttles som jag tycker gjorde härliga Beatlesversioner.

4 poäng till 07 Velvet hands still in a dream
Låter mycket John efter Beatles upplösning men ändå bibehållet Sgt Pepper arr. Slutdelen känns aningen lång.

2 poäng till 08 Why did you leave
Lite George och Paul över detta. Snyggt arr som inte är för överdådigt!

1 poäng till 10 Sticks can´t get his mind together
Här har vi i alla fall George i liveinspelning i studion där slutdelen improviseras fram, kunde ha varit hämtad från Anthologin. Mysigt!
 



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lyssnat ett flertal gånger nu på låtarna och kommit fram till följande:

Låt 1. Snyggt 60-talssound, men mer Middle of the road än Beatles. Kul stick. Lite för mycket upprepande i låten.

Låt 2. Sköna gitarrer. Låter dock mer som tidiga Beatles än Sgt Pepper. Snyggt instrumentalstick.
         Låten saknar hook. Aningen bättre mot slutet. Lite Tomorrow never knows.

Låt 3. Inte särskilt tidstrogna instrument. Vet inte vad jag ska säga mer om det här.....

Låt 4. Hittar inget Beatles alls i detta.

Låt 5. Låter inte tidstroget, ej Beatles. Ingen låt som fastnar, men rätt snyggt intro på piano.

Låt 6. Jättefin låt, men pianot är för snällt och känns inte 60-tal. Möjligen Lennon och ett piano skulle funkat....
         Bra sång och i arr/mix finns en del Beatles-anda. Väldigt snygg refräng.

Låt 7. Hittar rätt mycket Beatles/Lennon i detta. Fantasifullt arr, som också innehåller mycket Beatles.
         Skitsnygg del med lugnare, jättesnygg sång, som är lite låg i slutet.

Låt 8. Snygg "Harrison"-gitarr i introt, men i övrigt låter det inte tidstroget. Ingen låt som fastnar
         och låter inte 60-tal och inte Beatles. Kanske lite åt 10cc-hållet....

Låt 9. Mycket Beatles/Lennon här! Riktigt bra låt som sätter sig. Fantasifullt stick.

Låt 10. Snyggt arr/mix, men lite intetsägande och upprepande låt. Ganska snygga gitarrer. Hittar inget Beatles här.

Låt 11. Snyggt stick, men jag tycker det händer för lite i övrigt. Den här typen av låt är mer Pink Floyd än Beatles.
          Fint arr och mix. Flummig, skön orgel(?).

Poängen då:

10 p - låt nr 7  Velvet hands still in a dream
  8 p - låt nr 9  Tomorrow  
  6 p - låt nr 6  It's a dream
  4 p - låt nr 2  Calleidoscope
  2 p - låt nr 11 Lucid awakening waltz
  1 p - låt nr 1  Hey where are you going

/Asti (med assistans av cpg)
« Senast ändrad: 23.09.2011, 09:20:06 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Synd att det inte blev ett par bidrag till - 13 eller 14 låtar ska det vara på ett Beatlesalbum!  :D

Försöker bedöma låtarna kvalitet, framförande och hur bra de produktionsmässigt skulle passa in i 1967 års ljudlandskap. Jag tycker arren överlag är bra, sången lite sämre. Skriver ganska rakt om vad jag tycker, hoppas ingen tar illa upp. :)


01 Hey Where Are You Going
Gladpop och Bungalow Bill med mr Kite som oväntad gäst, kul! Trumljudet är för modernt och låten känns lite otajt emellanåt. Men bra driv i refrängerna och hög sjunga-med-faktor.

02 Calleidoscope
Sömnig sång med en text som kanske är angelägen men som inte har så mycket med tidsepoken att göra, trots den lovande (fast felstavade) titeln. Slutpartiet känns lite lånat, och några ljud känns väldigt bekanta.

03 Insanity is here
Sköna ringofills och trovärdig instrumentering. Sångaren kanske inte låter som en 25-årig Paul men det blir bra ändå. Mångfald och fina olika partier. Sång genom Leslie och riktigt bra basspel. Jag smälter…

04 Aughtums carpet
Förstår inte riktigt vad som är Beatles i detta. Lustig/skum titel, eller är det bara en felstavning för Autumn?.

05 No Discretion Regard
För modernt sound överlag. Påminner lite om sena 60-talets stones i sång och låtuppbyggnad, men när monosynthen kommer med blir det ”för sent”, 1969 allra minst.

06 It's a dream
Jag förstår intentionen men uttalet är nästan mer svengelskt än Svenne Hedlund. Kul orkesterkomp deriverat ur Walrus och påminner mycket om ELO. Kompositionen är för mycket 50-tal och ”Stand by me” i Lennons utförande.

07 Velvet hands still in a dream
Här har vi mellotron, ja. Då blir det ju med ens ganska tidstypiskt. Men låter lite släpigt, blir nästan som en 45-varvare på 33 varv. Svengelska här med. Slutpartiet går nog lite väl högt för sångaren.

08 Why Did You Leave
Fel trumljud här med. Låter ganska bra och sen-Beatleskt överlag, men stör mig på att basen spelar fel vid 39 och 81 s. Sologitarren är lysande, låter som George Harrison, men inte vid 1967 utan runt 1990. Eller kanske var Clapton inlånad redan 1967? Ståbasen känns lite malplacerad.


09 Tomorrow
Texten och sången får en att tänka på Forbes’ ”Beatles” och Ringos ”Early 1970”. Kanske inte två av världens bästa låtar, och den här blir lite corny den med. Ett stort plus till alla roliga ljud. Mellotron är ju inte fel som sagt.

10 Sticks can't get his mind together
Catchy men ändå oförutsägbar. Tidtrogen i i minsta detalj. Skitbra sång i uttrycket, låter mest 60-s av alla låtar. Men den är lite otajt i grunden. Ringo känns väldigt spak och Paul inte helt nykter. Melodin växer dock med varje lyssning.

11 lucid awakening waltz
Mono-inledning som blir breddad eftersom. Avsaknaden av sång gör den faktiskt svår att skilja från äkta 60-talspsykedelica. Beatles? Ja, varför inte. Rolig idé, kanske saknar lite urballade överlagrade ljud som krydda. Känns lite jämntjock emellanåt. Fräckt slut med ritardandot!


Poängen:
10p Låt nr 3 insanity is here
8p låt nr 10 Sticks can’t get his mind together
6p Låt nr 11 Lucid awakening waltz
4p Låt nr 1 Hey where are you going
2p Låt nr 9 Tomorrow
1p Låt nr 6 it’s a dream
DON'T PANIC


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Här kommer lite kommentarer och mina poäng. Det var genomgående hög klass i denna festivalen (vilket iofs inte var oväntat).

01 Hey Where Are You Going
Gött driv och klassisk 60-talsrefräng. Dock hör jag inte så mycket Sgt. Peppers. Mixen är för grötig (lite mycket OH-mickar osv) och sångharmonierna känns inte riktigt Beatles. Skönt waltz-parti i slutet! Kunde gärna ha fortsatt längre och "övergått" i nästa låt, på klassisk Sgt Pepper-maner.

02 Calleidoscope
Skönt sound och autentisk ljudbild. Får lite Harrison/Hare Krishna-vibbar. Låter stundtals spahettivästern-soundtrack. Sången känns lite för anonym i mixen.

03 Insanity is here
Grymt mycket Beatles-känsla över denna. Världsklass!

04 Aughtums carpet
Hör inte så mycket Beatles i detta. Har nog i mångt och mycket att göra med instrumenteringen och sånguttrycket. Annorlunda arrad skulle den nog funka. Känns mer som ett utkast till en amerikansk countrydänga än en Beatles-låt.

05 No Discretion Regard
Det första jag slås av är att soundet är helt ute och cyklar. Trummorna låter mer 80- än 60-tal. Med ett mer autentiskt sound hade nog denna möjligtvis kunnat platsa.

06 It's a dream
Låter mer Lennon solo efter splittringen än Sgt Peppers-era. Hade det vart en Lennon-festival hade du tagit hem rubbet tror jag.

07 Velvet hands still in a dream
Ganska hög Beatles-känsla i detta. Kul låt med många intressanta delar. Lite för upptryckt mix och trummorna och bas är lite för bumliga. Gillar speciellt det lugna partiet. Dock låter stråkarna mm för moderna och Disneyfilm (jämför med exempelvis "She´s leaving home"). Coola effekter på sången i slutet!

08 Why Did You Leave
Jag gillar luftigheten i mixen och får stundtals Sgt Pepper-vibbar av detta. Kör-arrangemangen känns stundtals för höga i mixen och ibland lite för ambitiösa. Gitarr och klaviatur försvinner lite bakom sången och trummorna.

09 Tomorrow
Får grymt mycket Beatles-vibbar av musiken, dock känns texten en aning parodisk. Har svårt att höra hur Beatles skulle skriva en såpass självbiografisk och prosaisk text. Det brukar oftast vara mer luddigt osv.

10 Sticks can't get his mind together
Lite otight bas och percussion.

11 lucid awakening waltz
Lite för mycket instrumentalt för att vara Sgt Peppers. Låter som ett gäng nedrökta och smådeppiga ex-Beatlar som har halkat in på någon variant av postrock.


10p - 03 Insanity is here
8p -  02 Calleidoscope
6p - 07 Velvet hands still in a dream
4p - 09 Tomorrow
2p - 01 Hey Where Are You Going
1p - 08 Why Did You Leave
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
10p -   3. Insanity is here
8p -     7. Velvet hands still in a dream
6p -   10. Sticks can't get his mind together
4p -    1. Hey Where are you going
2p -    8. Why did you leave?
1p -    9. Tomorrow


Samtliga låtar var en jnutning att lyssna på.   Hatten av åt samtliga!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP

Bara drygt 6 timmar kvar nu att rösta
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil

10 poäng till 03 Insanity is here.

  8 p - låt nr 9  Tomorrow 
  6 p - låt nr 6  It's a dream
  4 p - låt nr 2  Calleidoscope
  2 p - låt nr 1  Velvet hands still in a dream
  1 p - låt nr 11 Lucid awakening waltz


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Nyss hemkommen fr. Bretagne har jag lyssnat igenom bidragen 2 ggr och tycker det är kul att det till slut ramlade in 11 låtar, såg ju jävligt skralt ut för 1 vecka sen när jag kikade in på forumet, genomgående bra klass förutom vissa bidrag (bra i sig) som låter mer 70/80 tal och något helt annat än Beatles, därför röstar jag såhär:

10 p till låt nr. 3
 8 p till låt nr. 7
 6 p till låt nr. 9
 4 p till låt nr. 2
 2 p till låt nr. 1
 1 p till låt nr. 10

Kan någon förklara vad Aughtum betyder??? Är det höst som avses så heter det ju Autumn...

 ;)




Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Mycket begåvat och jämnt startfält. Inte en dålig låt skitsvårt att välja. Ettan var för mig ändå given. Två lyssningar och en snabbgenomgång. Hinner inte mer. Betygsätts efter i första hand hur jag gillar låten och därefter hur pass tidstypisk den är för Sgt Pepper-eran:

11 Lucid awakening waltz 10 p Jag har fått en ny favorit! Sanslöst fantasifulla harmisar och så skulle grabbarna ta mig f.. kunnat låta idag. Något av Lucy in the Sky emellanåt. Denna slog ner som en sensation. Slutet med Love is all we need – så välfunnet! Denna ommer jag återvända till.
 
06 It's a dream 8 p Som en hybrid av Lennons Imagineplattan och Double Fantasy. Enkel, smått genial melodi och helt lagomt arrad. Nedgången från mollackordet, fint! En låt som står helt på egna ben utanför festivalsammanhang. Hör något Stand by me men tycker det är långsökt. Mer Lennon än Beatles som sagt men han var ju med i gruppen. Stör mig inte på uttalet heller.

02 Calleidoscope 6 p Skickligt pålagda effekter som direkt tar mig tillbaka kanske mer till Revolver och låten Baby you're a rich man än Pepper. Men ändå mycket tipstypiskt.
Fina stämmor och psykedeliska Harrisonvibbar. Slutet är helt suveränt! Ser Ringo framför mig…

03 Insanity is here 4 p Snygg låt, särskilt det akustiska partiet. Fint stråkarr. Sköna lite aviga harmisar och effekter (flangern!) i övrigt. Publikjublet passar inte in riktigt.
 
01 Hey where are you going 2 p Låter kanske mer Hollies än Beatles. Även här en hybrid mellan The continous story of Bungolow Bill och For the benefit of Mr Kite. Skickligt påtat med catchy refräng, som kanske pluggas för hårt, suveräna taktbyten. Fina stämmor.

07 Velvet Hands 1 p Fantastiskt hantverk. Var beredd att ge denna poäng men gick från klockren Beatles till Moody Blues och då… Finfin låt i alla händelser.  


10 Sgt Pepper Beatlesfeeling alla gånger. Lekfullheten och öset finns där och skönt framfört. Fool on the Hill associationer av texten och Somethingharmisar på slutet.

05 No Discretion Regard Låter inte alls B men låten är skönt soulig, måste därför ge den ett omnämnande och poäng. Härlig feeling i denna. Snyggt brassarr.

09 Tomorrow Beatlesvibbar och kul text som ett slags eftersnack. Gillar sticket som minner något om Glass Onion. Jättesnyggt hantverk här också!

04 Autums carpets Trevlig melodi och bra plock men inte Sgt Pepper för mig.

08 Why did you leave Förnämlig låt som minner mer om Gilmore och Pink Floyd förutom McCartney-aktiga åttondelar på pianot, nja lite Wingshållet i övrigt. Fina harmisar. Kanske kommer en PF-festival?

« Senast ändrad: 25.09.2011, 20:17:03 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends

And here are the votes from Huddinge:
10 p till låt nr 06 It´s a dream
8 p till låt nr 03 Insanity is here
6 p till låt nr 11 Lucid awakening waltz
4 p till låt nr 01 Hey where are you going
2 p till låt nr 08 Why did you leave
1 p till låt nr 10 Sticks can’t get his mind together
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
01 hey were are you going
Skön låt men sitaren trodde jag först var en banjo, tivolipartiet bryter av bra, låten hade kunnat bli ännu bättre med lite mer arbete (=tid!)

02 Calleidoscope
Början känns mycket beatles, hur trummorna kommer in, bra låt, kanske lite för lång

03 Insanity is here

04 aughtums carpet
Beatles hade 4 kanaler som de utnyttjade till bristningsgränsen, tycker det saknas fler instrument och annat som är karakteristiskt för sgt pepper.
Annars är det en fin låt.

05 no discretion regard
Också en bra låt men den saknar endel av beatles sound

06 it´s a dream
Vacker låt, snygga ringo fills,

07 velvet hands still in a deam
Bra låt och tycker det låter 60-tal, strkar, blås, sitar!

08 inte å likt ljudmässigt, framför allt solo gitarren och virveln.

09 Tommorrow
Fin beatles känsla, trummorna känns lite stela och crashen låter lite illa. Fina stämmor och visst finns det lite ELO/jeff Lynne också. Gjorde verkligen ringo sådana virvlar? Ljudet på solo gitarren låter inte rätt.

10 sticks cant get his mind together
Också skitbra låt snyggt arrad

11 lucid awakening waltz
Lite lång och för lite sang men snygg ljudbild.

10p till nr 10
8p till nr3
6p till 2
4p till nr 9
2p tillnr1
1p till nr 6


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
ok om alla röstat så ska jag lägga barnen och sedan räkna ihop poängen. annars har ni några minuter till på er.

ber om ursäkt för allt strul med låtar jag missat osv.

tyvärr har jag kommit på en grej till jag gjort fel. :(
 låt nr4 skulle inte varit med, råkade blanda ihop den med ett av de andra bidragen som därför inte kom med förren lite senare. Det är därför den inte låter beatles, den är inte skriven till denna festival. ber hemskt mycket om ursäkt.

hoppas ni haft trevligt ändå med att spela och lyssna på bidragen.


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Ok, har räknat ihop poängen (med tanke på hur min hjärna funkat senaste veckorna så kan jag inte garantera att det blivit rätt ;))

men så här slutade festivalen:
första platsen  tog Asti-03-insanity is here med 79poäng
2. Rattlesnake-07-velvet hands...   53 poäng
3. 91.an -06- its a dream               52 poäng
4. Rattlesnake -02-Calleidoscope     41 poäng
4. Eddi (91:an sång) -09- Tomorrow 41 poäng
4. Mikael Edebro- 10- Sticks cant..  41 poäng
5. Mr Artrock-11- Lucid awakening   33poäng
6. Arocker 01- hey were are you... 25 poäng
7. Max B- why did you leave           7 poäng
8. K9 (på studios forum) -04- aughtums carpet 2poäng
9. eddi nr 5- no discreation regard 0 poäng



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
GRATTIS Asti och tack för festivalen Sixties

Jag har PM:at som jag tror det blev men Asti vann där med.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Eddi har också räknat (och inga barn störde nog honom under räkningen) så de korekta poängen borde se ut så här:

1. nr 3 Asti 79p
2. nr 7 53 p
3. nr 6 52 p
4. nr 9 47 p
5. nr.2 45 p
6. nr 10 36 p
7. nr 11 31 p
8. nr  1  23 p
9. nr  8  5 p
10. nr 4 2 p
11. nr 5 0 p


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
som ni kanske hört och nu sett så blev det inget bidrag från mig, jag började med gitarr och fick inte fram nått som lät bra.bara en ok melodislinga, hade lagt in miditrum spår från några beatles låtar som jag ville göra nått liknande till.

tog basen i stället och upptäckte att paul mccartney spelar väldigt olikt mig och fick ihop ett gäng dåliga låt ideer. prövade även med klaviatur med både piano och tillslut även sitar ljud men det gav inte heller nått eftersom jag inte kan spela piano. sista veckan fick jag en ok ide men fick inte ihop nått som dög så därför blev det inget bidrag denna gång.

hög klass på denna festivals bidrag måste jag säga.

Då får vi vänta och se vad asti väljer för tema till nästa festival.


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Grattis asti! Helt klart välförtjänat! Hoppas du väljer ngt lika roligt till nästa gång.  ;)
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Grattis Asti!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Min favoritlåt vann! Stort grattis Asti! :)

Väldigt kul med sån här forumfestival tycker jag som aldrig varit med. En fråga dock som uppstod i sammanhanget är gränsdragningen om medverkan till en låt. Enligt reglerna får man ju helt naturligt inte rösta på egen låt. Om någon annan sjunger eller spelar ett instrument, (kan vara nåt man inte behärskar själv tex munspel) är ju låten fortfarande egen men ska det inte vara tillåtet för "hjälpen" att rösta på låten då?
Här borde vi alla tycka till så att gränsen blir tydlig, allt för att eliminera risk för kompisröstning också.
Sen blir jag väldigt nyfiken på vad Sixties inte lyckades få fram i tid. Kommer du att färdigställa något eller får vi höra några smakprov?


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tack allihop! Speciellt kul att vinna en så'n här festival där temat ligger mig extra varmt om hjärtat!
Dessutom tycker jag det var flera väldigt bra och genomarbetade bidrag, där man verkligen ansträngt sig att hitta tidstrogna ljud och arrangemang.
MaxB hade en intressant tolkning av texten på min låt, att den beskriver Beatlemania-hysterin och att det skulle vara fansen som skriker i början och slutet.
Min tanke var att texten handlar om ett samhälle där våldet har eskalerat och att det är en skrikande mobb som bankar på dörren.  :)
Men MaxB:s förklaring är bättre, så jag ska nog byta ut mobben mot skrikande fans i stället!  :P
Då får jag ta mig an den spännande uppgiften att hitta ett tema till nästa festival, t.ex basgångar som låter som Simon Brehm.....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Simon Brehms basgångar!  :lol:
Grattis Asti, mycket välförtjänt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Bästa låten vann med hästlängder, bra jobbat Asti och ett bra tema även textmässigt, håll dig till din originalintention det är ju högst angeläget i denna nedåtdanande/antiprogressiva tid pöbelmässigt sett!!!

Kul också att just du Equality gillade min Lucid...är det någon som jag vet kan sin Beatles här så är det du, jättekul!

Grattis ASTI***

 :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
högst angeläget i denna nedåtdanande/antiprogressiva tid pöbelmässigt sett!!!

:lol: Medhåll! :lol:

Grattis asti! Tyckte det överlag var väldigt hyfsade bidrag denna gång! :) Gillade det mesta.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Grattis vinnaren!

En riktigt skön låt med dom rätta sounden och allt.

Det var nästan skönt att se hur mitt haffsverk inte kunde överleva denna festival, det var helt enkelt strålande kvalité

Sedan vet jag inte om det var så många av bidragen som fick in det rätta sgt ljudet...definitivt inte jag...hann inte ens referenslyssna på det jag gjorde.

Men det var en knippe riktigt bra låtar.

Det kom bara in 2 kort så det blir inget omslag, huruvida detta mastras ihop vet jag inte heller...det får Sixties hålla i.
Det fanns en intressent på det jobbet iallafall.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Stort tack även till er Eq, MrArtrock,Div, aROCKER och Rattle!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Heja Asti och grattis, där fick du vad du förtjänade i rätt hård konkurrens, det måste kännas ännu bättre, hög nivå var det här ;) :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Sen blir jag väldigt nyfiken på vad Sixties inte lyckades få fram i tid. Kommer du att färdigställa något eller får vi höra några smakprov?

det sista jag gjorde var liknande låten Dr. Robert (tror jag den heter) tveksamt att jag gör klart den. hade egentligen velat göra nått mer likt övriga bidrag med stråkar, blås, baklängesljud mm. men klaviatur är inte riktigt min grej.

ang röstning så tycker jag man kan låta ev. medhjälpare rösta på låten om de inte varit med och skrivit den. oftast är det ju de som deltar som röstar så man förlorar ju många poäng.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
För första gången på länge så hann jag inte rösta. Fan vad det gick snabbt?? Jag kom också hem från resa med jobbet idag och döm om min förvåning när jag såg att tväligen redan var avlsutad. :(

Nåja grattis då till seger och sådant.

Vad blir det nu? Något mindre mossigt? Skall vi lämna sextiotalet åt dess öde?  :)