Forum > Demolåtar
Asti - Jag kan se dig (ny version)
MaxB:
Behaglig och lugn lyssning över en frukost - har inga direkta tips, smakade bra till en kopp lapsang souchong-té
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 18.09.2011, 22:38:08 ---En bra Asti-låt, men jag tycker inte om att du tonar in i början (eller vad det är).
Tycker om körerna som kommer in men i mitt öra känns cellon/stråkarna överflödig (alltså inte cellosolot, utan den som finns tillsammans med körerna). Låten är långsam vilket är skönt men jag funderar på om man inte kan prova med en lite mer fartig basgång på något parti för att halvbryta tempot lite? Tja det är bara lite tankar från mig
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Nej, det som låter som en intoning av gitarrerna är en miss. Det ska jag fixa!
Jag tycker inte cellon och stråkarna är helt överflödiga i "refrängen", men kanske man skulle vänta med dom till andra halvan....?
Basgången går säkert att förbättra på många sätt. Det blev första tagningen plus lite cut & paste. :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.09.2011, 23:12:33 ---Hur bra som helst. Magisk cello. Tufft att våga peta in ett sånt break. Skitbra. Jag hittar ingenting att "gnälla" på.
--- Slut citat ---
Tack! Det var roligt att höra!
Ärligt talat hade jag tänkt mig ett annat break med fler instrument, men när jag lagt upp några spår tyckte jag
att det räckte med cellon. Det "tar ner" låten rätt bra utan att tappa stämningen helt tycker jag.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.09.2011, 07:55:15 ---Behaglig och lugn lyssning över en frukost - har inga direkta tips, smakade bra till en kopp lapsang souchong-té
--- Slut citat ---
Det blev inte för smörigt till frukosten? :rolleyes:
Tack för lyssning och frukostresumé! :)
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 19.09.2011, 09:27:41 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 19.09.2011, 07:55:15 ---Behaglig och lugn lyssning över en frukost - har inga direkta tips, smakade bra till en kopp lapsang souchong-té
--- Slut citat ---
Det blev inte för smörigt till frukosten? :rolleyes:
Tack för lyssning och frukostresumé! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Närå men vid lyssning igår var jag för stressad - idag var det perfekt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida