Kontrollrummet

Cubase5 64bit eller 32bit version installerad?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hej på er,

Sökte på forumet här men hittade ingen info om hur man egentligen ser på en installerad version om den är 32 eller 64bit?
Är det någon som vet hur man ser skillnaden på dessa och avgör vilken version man har installerad på datorn?

Antar att det står på kartongen, men jag vete katten vart sjutton den har blivit av.
Har ett helt gäng med skivor som jag har lagt på "ett smart ställe" när jag flyttade om allting hemma och nu hittar jag inte en skiva!
Livrädd att ngt skall krascha hemma nu då jag inte kan installera om ngt heller.   :(

Men i vilket fall...hur ser jag i datorn på installerad programvara i PC-miljö om mitt Cubase5 är installerat 64 eller 32bit?
Me, Myself & I


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Om ditt Windows är 32 bit kan C5 inte vara 64bit
Om ditt Windows är 64 bit läggs 32 bit program i foldern Program (x86). Kolla om Steinberg installerat C5 där.

Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Har man installerat båda versionerna så döps 32:ans genväg på skrivbordet till bara Cubase, medans 64:an heter Cubase (64).
Ett annat sätt är att kolla välkomstrutan när man startar upp Cubase. Längst ner till vänster står versionsnumret är om det är 32 eller 64 bitar.
DON'T PANIC