Forum > Färdiga produktioner

JT ft Marre - Chinese soup

<< < (3/8) > >>

Marruschkka:
Det här är bara så bra :P

Melodiöst och bra beat..sköna ljud, jag gillar :D

/Marre

therocker:
Skön låt! Luftig och lätt med en massa svävande ljud ovan ett gott komp, bra rytm, gillar de avklippta trumljuden! Ger en fin vemodig känsla!

SYNTH:
Ja attans så du kan får till sköna låtar JT den här gillar jag skarpt! B)

Jay Thomas:

--- Citat från: Asti skrivet 14.09.2011, 10:13:01 ---Det här gillar jag! Fantasifullt och många sköna ljud!
Bra variation, det blir aldrig enformigt, som ibland den här typen av musik kan bli.
Gillar speciellt avsnittet som börjar runt 1:48 - någon sorts "stränginstrument"....
Snyggt tema också! Det är nog bara "snacket" som jag tycker man kan undvara.
Hellre någon form av sång enligt min mening. Det här får du inte sluta med!!!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti! :) Snacket fyllde ett syfte när låten spelades in men det kommer en "överraskning" vad det lider här istället! ;)

--- Citat från: CunningCode skrivet 15.09.2011, 12:17:51 ---Soft spår, gillar speciellt det nasala mellanpartiet. Vågat att byta trumparti tre gånger, men tycker det flyter ihop bra ändå. Fick lite preset-vibbar (Virus B, Virus C) av den sista stötiga leaden med envelopes på, men högst subjektivt och insöat eftersom jag använde den mycket förr i tiden. Passar ju mycket bra.

För kort i övrigt, tycker materialet håller för ett långt och drönaktigt spår. Trist att du inte ska bygga mer melodier på det här, känns som upplagt för mer harmonier och spel på de skarpa grundtonerna!

--- Slut citat ---

Tack CunningCode! :) Har sagt det förr och säger det igen, jag använder bara presets! ;) Ljudmekartiden är över sedan 20 år...

--- Citat från: Marruschkka skrivet 15.09.2011, 18:34:03 ---Det här är bara så bra :P

Melodiöst och bra beat..sköna ljud, jag gillar :D

/Marre

--- Slut citat ---

Tack Marre! :) Spännande fortsättning följer. Väl... ;)

--- Citat från: therocker skrivet 16.09.2011, 15:26:28 ---Skön låt! Luftig och lätt med en massa svävande ljud ovan ett gott komp, bra rytm, gillar de avklippta trumljuden! Ger en fin vemodig känsla!

--- Slut citat ---

Tackar therocker! :) Vemodig är helt rätt, i synnerhet en dag som denna... ;)

--- Citat från: SYNTH skrivet 16.09.2011, 20:38:02 ---Ja attans så du kan får till sköna låtar JT den här gillar jag skarpt! B)

--- Slut citat ---

Tack Synth! :) Och välkommen fram i rampljuset igen! ;)

Jay Thomas:
Marre hade den stora vänligheten att lägga på trestämmig VOX på sopplåten så här är den spännande slutversionen:

http://soundcloud.com/busstop18/chinese-soup-ft-marre

Stort tack till Marre! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion