Forum > Färdiga produktioner

Asti - När tiden är ur led (ny version)

<< < (6/9) > >>

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.09.2011, 20:25:42 ---
--- Citat från: Asti skrivet 15.09.2011, 09:33:07 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.09.2011, 00:49:38 ---Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?

--- Slut citat ---
Skönt att höra att text och mix blev bra! Här var jag iofs fullt medveten om att det spelades in.  :)  Visste inte detta om Dylan faktiskt....lite lurig den där Bob!
Roligt också att du tycker att det hörs tydligt att jag menar vad jag sjunger! För det gör jag även om delar kan låta schablonmässigt.
Tyvärr har jag ingen CD på gång utan jag lägger upp mina låtar på min hemsida www.peterestberg.com och har även en
"samlingsskiva" på Spotify (som min son valt låtarna till  :o). Tänkte sätta ihop en samlingsskiva själv och lägga upp någon gång....
Till våren blir det ev ett samarbete med andra musiker med målet att få ihop en CD, som innehåller så mycket live-inspelade instrument som möjligt.
Det blir spännande. Får se vad det kan bli......
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

--- Slut citat ---
Åh fasen det låter ju jättespännande.....
Den här då jo som jag tidigare sagt är den kanon men nu när jag lyssnar känner jag att basen saknas jovisst den finns där men långt ifrån vad den kunde ha funnits där och det är väl samma referens gällande baskaggen.

--- Slut citat ---
Ska kolla nivån på basen och var baskaggen tagit vägen!  :)
Tack för feedback!
/Asti

equality:
Det sköna back-beatet från Dylans version av Corrina känns igen annars låter det eget. Fint överstämmeriff på guran ger karaktär. Körerna är goa och arr med mix funkar bra. Gott stuk min herre!

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 18.09.2011, 01:27:31 ---Det sköna back-beatet från Dylans version av Corrina känns igen annars låter det eget. Fint överstämmeriff på guran ger karaktär. Körerna är goa och arr med mix funkar bra. Gott stuk min herre!

--- Slut citat ---
Tanken var till en början att låta plockgitarrerna vara mer framträngande i stil med Corinna,
men jag fick inte till det på ett bra sätt, så jag fick komplettera med "riffgurorna" utpanorerade åt varsitt håll.  :)
Man hör dom bättre i lurar. Körerna blev väl halvlyckade tycker jag. Inte mer.
Skönt att arr och mix funkar! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Asti:
Har lagt upp en ny version!

Ändringar:
- Mindre reverb på sången och inte så mycket skuret i lägre frekvenserna
- Har höjt basen något
- Har höjt baskaggen

Bättre? Klar....?  :)

MaxB:
Rart stycke helt enkelt! Och bra innehåll i texten! Sången känns bra nu så jag har inte samma invändningar som tidigare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion