Forum > Färdiga produktioner

Asti - När tiden är ur led (ny version)

<< < (5/9) > >>

Tokai:
Jag gillar beatet, alltså kompstuket, lite bluesfeeling å så. Men när det blir moll tappar beatet fart. Vore bättre med rena tre ackord hela vägen. Eller ändra på kompet i mollpartiet? Lite synkoper, typ, svårt att förklara i ord.
Finns det en baskagge?
Gillar mer versen än refrängen, tycker den känns alltför bekväm ala dina standards.
Bra sång som vanligt och texten. Önskar ibland att du trycker till mer i sången, betonar vissa partier som kräver extra uttryck.
Visst är texten ändå hoppfull

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 14.09.2011, 17:07:24 ---Jag gillar beatet, alltså kompstuket, lite bluesfeeling å så. Men när det blir moll tappar beatet fart. Vore bättre med rena tre ackord hela vägen. Eller ändra på kompet i mollpartiet? Lite synkoper, typ, svårt att förklara i ord.
Finns det en baskagge?
Gillar mer versen än refrängen, tycker den känns alltför bekväm ala dina standards.
Bra sång som vanligt och texten. Önskar ibland att du trycker till mer i sången, betonar vissa partier som kräver extra uttryck.
Visst är texten ändå hoppfull

--- Slut citat ---
Jag vill helst inte ha en "vanlig" 3-ackordare, så jag kollar hellre på vad jag kan göra åt kompet i mollpartiet. Det kan vara basen som stoppar upp....?
Kan väl hålla med om att "refrängen" är rätt standardmässig, men jag ville inte krångla till det alltför mycket den här gången. Eller var jag kanske bekväm... :rolleyes:
Får fundera lite på det där med att betona vissa partier extra..... Vet att jag har svårt för dynamikskiftningar. Men det är en intressant kommentar.
Texten är absolut hoppfull!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Håkan Nilsson:
Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?

Asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.09.2011, 00:49:38 ---Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?

--- Slut citat ---
Skönt att höra att text och mix blev bra! Här var jag iofs fullt medveten om att det spelades in.  :)  Visste inte detta om Dylan faktiskt....lite lurig den där Bob!
Roligt också att du tycker att det hörs tydligt att jag menar vad jag sjunger! För det gör jag även om delar kan låta schablonmässigt.
Tyvärr har jag ingen CD på gång utan jag lägger upp mina låtar på min hemsida www.peterestberg.com och har även en
"samlingsskiva" på Spotify (som min son valt låtarna till  :o). Tänkte sätta ihop en samlingsskiva själv och lägga upp någon gång....
Till våren blir det ev ett samarbete med andra musiker med målet att få ihop en CD, som innehåller så mycket live-inspelade instrument som möjligt.
Det blir spännande. Får se vad det kan bli......
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 15.09.2011, 09:33:07 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.09.2011, 00:49:38 ---Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.

--- Slut citat ---
Skönt att höra att text och mix blev bra! Här var jag iofs fullt medveten om att det spelades in.  :)  Visste inte detta om Dylan faktiskt....lite lurig den där Bob!
Roligt också att du tycker att det hörs tydligt att jag menar vad jag sjunger! För det gör jag även om delar kan låta schablonmässigt.
Tyvärr har jag ingen CD på gång utan jag lägger upp mina låtar på min hemsida www.peterestberg.com och har även en
"samlingsskiva" på Spotify (som min son valt låtarna till  :o). Tänkte sätta ihop en samlingsskiva själv och lägga upp någon gång....
Till våren blir det ev ett samarbete med andra musiker med målet att få ihop en CD, som innehåller så mycket live-inspelade instrument som möjligt.
Det blir spännande. Får se vad det kan bli......
/Asti

--- Slut citat ---
Åh fasen det låter ju jättespännande.....
Den här då jo som jag tidigare sagt är den kanon men nu när jag lyssnar känner jag att basen saknas jovisst den finns där men långt ifrån vad den kunde ha funnits där och det är väl samma referens gällande baskaggen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion