Kontrollrummet

Gurano & Plinka - Ladder to Haven

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Måste säga att jag inte riktigt förstår varför man gör en "nästan" identisk version av originalet
och inte kallar den för dess rätta titel.... :unsure:  Men det är kanske bara jag det...?  :)
Väldigt snyggt akustiskt gitarrplock och i större delen av låten skön sång och fina stämmor av Plinka!
Men vid t.ex 26 sek, 76-78 sek och 90-94 sek låter sången tveksam...
Är det ett försök att göra något annorlunda än originalet eller bara osäkerhet på melodin?
Likaså känns gitarrsolot mellan 100-106 sek som om det vore i fel tonart.
Ursäkta om jag låter väldigt kritisk, men om ni fixar dessa saker kan det här bli riktigt fint i mitt tycke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Måste säga att jag inte riktigt förstår varför man gör en "nästan" identisk version av originalet
och inte kallar den för dess rätta titel.... :unsure:  Men det är kanske bara jag det...?  :)
Väldigt snyggt akustiskt gitarrplock och i större delen av låten skön sång och fina stämmor av Plinka!
Men vid t.ex 26 sek, 76-78 sek och 90-94 sek låter sången tveksam...
Är det ett försök att göra något annorlunda än originalet eller bara osäkerhet på melodin?
Likaså känns gitarrsolot mellan 100-106 sek som om det vore i fel tonart.
Ursäkta om jag låter väldigt kritisk, men om ni fixar dessa saker kan det här bli riktigt fint i mitt tycke!
/Asti
Titeln kan jag inte svara för eftersom jag kom in några år senare ;) Men ang sången, så brukar jag göra åtminstone tre tagningar/spår och väljer sen, och av någon anledning valde jag denna gång den som lät skummast, hehe! :D :D Tyckte det blev coolare så, men om Gurano vill annat så kan han få ett annat spår ;) Jaja, man kanske blir lite störd av att hålla på för mycket :D
Men det var ju kul att någon reagerade :D

Sen ändrade jag på eget initiativ två ord, för att jag tycker de var snyggare.
« Senast ändrad: 26.03.2014, 18:32:23 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack för tankar Asti, men jag tycker att sången sitter bra.

Namnet kom till för ett antal år sedan då denna lilla idé såg dagens ljus. Det började bara som en uppvärmning på akkeguran och var en blek skugga av originalet - därav lightversionen i namngivningen. Sedan har den följt med och jag tycker det funkar bra så. Ang guran så tycker jag att tonerna sitter där jag vill ha dem.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Skön låt, känns som något intstrument mullrar typ orgeln? känns lite störande.
« Senast ändrad: 01.05.2014, 23:40:01 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
så ,,,,,,,,,,,,,,,bra
under bar sång
att leva är att dö


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hellfog - jo det är orgeln som mullrar. Tanken är att det ska vara så men om jag gör nåt mer mixarbete framöver ska jag ha det i åtanke

Ynot -  :wub:

/G
Kör hårt - så länge det ryker!