Kontrollrummet

CZ: 2-7

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Hejhej.
Äntligen lite inspiration. Blev en lugn rackare, men med gitarrer och grejer. Det tar emot att säga det, men det är nog en powerballad xD
Eller kanske inte, det är nog snarare en såndär kentballad.

Funkar mixen? Hörs tonkorrigeringen för mkt? (eller för lite?  :lol: )
blargh


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Otroligt spännande ljudbild du har målat upp här med hihaten i höger öra närma och resten av trummorna i vänster med ett sjuhelsikes tryck på lite avstånd. Det finns flera överraskningar inbakade med mollharmonin på slutet av vissa strofer. Bra röst och mystiska småröster invävt. Själva låten är rätt så förutsägbar men på det braiga sättet den utvecklar sig hela tiden till det man önskar - kanonbra helt enkelt. Powerballad är liksom inte första ordet jag tänker på.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad CunningCode

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Cunco.se
Gillar ljudbilden, skön drönig känsla. Trummorna funkar okej på de lugnaste partierna, men låter som ett färdigt synthkit som inte fått någon kärlek, tror dom skulle må bra av lite mer jobb och variation även om det ska låta som en trummaskin. Antagligen är det virveln som sticker mig i sidan mest med sitt upprepade mönster. Förutom det så diggar jag både känsla och upplägg! Är inget röstproffs, men tycker den låter bra, inget spår av korrigering.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra ljudbild och bra nivåer på allt enligt mitt öra, men detta är inte riktigt min musik så jag kan ha fel. Bra låter det i alla fall. Påminner mig om Kent-känsla. Jag skulle nog själv dock gjort så att hihaten inte följer samma genom hela låten - men å andra sidan skulle jag inte kunna göra sådan här musik :)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Fantastisk bra låt och mycket snygg produktion!

Mycket bra sång och röst, varken för mycket eller för lite tonkorrigering. Skönt att du "vågar" vila och låta det vara sånglöst en vända eller två före och efter refräng. Gillar de delay-dränkta gitarrmelodierna i bakgrunden som ibland balanserar på kanten till harmonierna. Snyggt med körerna som inte känns helt unisona och likadana varendra gång. Ger en lite "första-tagningen"-känsla, på ett bra sätt. Mycket fint mellanspel, med ett snyggt break efter som gör att man vill tillbaks till refrängen. Lite Edge-karaktär på gitarrern där, speciellt innan breaket. Skulle gärna läsa texten. Lägg gärna upp den här, om du vill. Den här laddas ner och sparas.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Tackar för kommentarerna! :wub:

Jag kan nog bestämma mig för att den är klar nu, nivåerna verkar ju sitta. Trummorna kan behöva lite kärlek, kan jag också hålla med om, men å andra sidan försöker jag inte dölja att de är programmerade.

Den pyttelilla texten:

Citera
Allting är bara tyst
Jag vet inte var du är just nu
Allt det där vi sa vi var nyss
Jag vet inte var det är just nu

Vi är ingenting nu
Vi är ingenting
Har vi nånsin varit någonting?
Som hjärter 2 och svart 7
En hopplös bluff slår fel
Det skulle ändå aldrig ge nånting.
blargh