Forum > Färdiga produktioner

thaROCker - Good times ahead

<< < (2/5) > >>

spacetrucker:
Wow. Snyggt. Wah-solot är kanon. Hittar inget att såga på.... rock on. Och välkommen med mer sånt här :D

Space

Asti:
Jag är inte speciellt förtjust i den här typen av musik, men jag imponeras av
framförandet, mixen och soundet! Riktigt proffsigt!

CunningCode:
Håller med Asti, ingen jätteanhängare av stilen men det var riktigt bra spår. Skulle gärna hört lite biffigare ljudbild (tror det är trummornas mix som ger det tunna intrycket för min del), men det är nästan så att det skulle förta charmen. Hatten av!

Eddi:
Det kan ju vara så att det bara är mastringen som saknas jag menar resten sitter som en smäck!

aROCKER:
Hej!
Äntligen lite tid över...innan jag lägger mig helt enkelt!

Tack för positiv kritik, tror att jag har närmat mig en hållbar produktionsnivå på mina mixar.
Som ni vet så jagar jag ju det charmiga i 70-talet och där ingår inte alltför feta pukor/kaggar.
Så jag tror eller törs lova att jag hört tunnare trummor på både Sabbath och Nazareth skivor etc.

Däremot så har jag nog varit lite feg med kompressionen på varje enskilt instrument och det gör en ganska klar ljudbild som inte kanske var så vanlig...jag får skärpa mig där.

Fast djupare gitarrer/ stereowidener ocg klickEQ på trummor går fetbort...släng på nåt gammalt och lyssna objektivt så hittar ni en hel del grus i det...jag tycker nästan detta vart för "religiöst", mera smuts...vi jobbar vidare!
Tack för all kritik...man lär sig hela tiden, känns super!

Och missa inte Beatles-festivalen, det är då vi skiljer männen från pojkarna eller tjejerna från tros...

Kör hårt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion