Forum > Färdiga produktioner

thaROCker - Good times ahead

<< < (5/5)

therocker:

--- Citat från: Girly skrivet 10.09.2011, 23:43:53 ---åhhh...vilka VanHalen-vibbar i början... tack! var tillbaka i mitt 80-tal  :D det gick så livat till att Adobe Flash kraschade  :rolleyes:
Startar om... vill ju höra mer :)

--- Slut citat ---

:) Tack! Ska nog slänga upp den här också, aROCKER har erbjudit sig att mixa om den vilket nog inte är helt fel.

--- Citat från: Gurano skrivet 12.09.2011, 21:56:49 ---Extremt mycket Lizzy i detta. Svängig men traditionell för den tid då Lizzy begav sig.
Skönt gung - har inget att säga om mixen - funkar för mig :)
Tja basen är lite för ploppig i ljudet för mig, men det ska säkert vara så!

Gurano

--- Slut citat ---
Spelar basen med plektrum, kanske därför du upplever den ploppig? Tycker själv den smälter ihop ganska bra med trummorna. Tack!

--- Citat från: Tokai skrivet 14.09.2011, 18:14:59 ---Det handlar om att återskapa den musik man älskar. På den gamla tiden, när man var ung - beroende på hur gammal man är - hade man i bästa fall en 4-spårig kassettbandspelare, men det räckte ju inte långt. Nu med modern teknik närmar man sig idolerna.,, ja, nästan...
Gott jobbat boys in town!

--- Slut citat ---
Tack Tokai! Det svåra är att få till en skön retrokänsla med all teknik, tempot är spikrakt och man redigerar alla fel....men jag kan ju inte säga att jag gjorde bättre ifrån mig med en 4-kanalig porta precis.. ;)

--- Citat från: Ola skrivet 15.09.2011, 11:21:50 ---Här rockar det riktigt skönt !
önska att det var lite mer tryck i mixen
eller jag menar ju att den borde mastras lite fetare

Topp klass

Mvh Ola

--- Slut citat ---
Thank you! Detta är en fråga för aROCKER som är mixansvarig, men jag kan tänka att det blir mer som en nyproduktion om det blir för mkt tryck i den.. ?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion