Forum > Färdiga produktioner
thaROCker - Good times ahead
therocker:
Låten kom tvåa i senaste festivalen på studioforumet. Temat var att göra en låt på en given melodislinga. Jag fick ganska snart lite retrofeeling för slingan och så skrev jag "Good times ahead". Var jag hämtat inspiration från framgår ganska tydligt antar jag, (Phil Lynnot, frid över ditt minne!!)
Kände ganska snart att jag behövde lite riktiga trummor, och vem passar bättre till det än aROCKER? Han högg direkt och la trummor och passade även på att hitta på ett snyggt körarr till refrängen! Förutom trummor och en del körer har han också bidragit med en hel del värdefull input samt även mixat låten. Mao kan vi tacka honom för den varma och väl balanserade ljudbilden! Den här versionen har han slipat ytterligare lite på, aningen mer rum på gitarrerna och körerna håller ihop lite bättre!
Kommentarer motages tacksamt :)
/therocker
Eddi:
Kul - det här gillar jag skarpt. Spontant så känns det som att rösten ska upp lite i volym framförallt på verserna men även refrängen vi snackar inte om mycket men nåt snäpp. Snyggt lagda trummor och guror men det saknas lite djup på något sätt som jag inte riktigt kan förklara en plugg med stereowidener kanske?
Men missförstå mig rätt låten är skarp som den är och jag kan inte minnas något ThaRocker-inlägg från förut så welcome brother.
therocker:
Tack för responsen Eddi! Har främst hängt på studioforumet men varit reggad här ganska länge utan att göra nåt väsen av mig. Ska nog hänga här lite mer framöver tror jag bestämt!
tharocker va en liten lek med therocker / aROCKER ^_^
/therocker
Fuzzbub:
Mycket kompetent och bra på alla positioner! Det hörs att du/ni lagt ner en hel del krut. Denna skulle lätt platsa på "Thin Lizzys outgivna album"! :) Bra jobbat! /JEH
MaxB:
Ös och bra drag och samtidigt en städad ljudbild där man hör allt.
Kul med de tvåstämmiga gitarrslingorna, väldigt bekant från den tiden då det begav sig.
Slutet imponerar stort! Ni är grymma!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida