Forum > Demolåtar
Hogge - "Gjorde Du Rätt?" - Ytterligare en vers nu!!
hogge:
LÅTNAMN: "Gjorde Du Rätt?"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock/pop
LÅTLÄNGD: 4:48
KOMPOSITÖR: Hogge & Sara Vernersson (text)
MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: MP3
Satans så lite tid det finns för musik, men i natt kom det fram lite trots allt. För första gången på länge!!
Bry er inte om mix och/eller trummor i detta läget - det kommer att fixas till så småningom.. Det är väl mer en betraktelse av låten som jag har ett behov av.. I min mage känns den rätt - men vad tycker andra?
[mp3=200,20,0,center]http://www.hoggez.se/music2011/pianopop.mp3[/mp3]
hogge:
Vet inte vad jag ska göra.. Jag är ju så sjukt kass på stick & grejer :(
Men såsom tanken är nu så ska det bli ett gitarrsolo som avslutar låten... Vi får se vad det blir innan det är klart..
MaxB:
Ett annorlunda stick skulle kunna komma in vid 71 eller annars vid 107 innan det som nu dyker upp där. Och det har jag följande förslag till ändring på: Innan tystnaden (pianoplink nu) skulle sången kunna sjunga en gång lite snabbare "Gjorde du rätt" under 121-123 och samtidigt tyst på alla instrument och sen direkt på med 127 delen utan något plink med piano emellan. Samma sak vid 230-232 och sen på med 236-delen utan pianoklink. Jag kan se dig blicka ut i strålkastarskenet och peka ut över publiken i det tysta partiet, då du sjunger "Gjorde du rätt" och flickorna skriker i publikhavet.
Har du tänkt vad du ska ha efter 236? Ett rungande solo?
Det är vad jag kommer på vid första lyssning.
hogge:
Tack MaxB:
Vilken analys.. Det låter som strålande idéer.. Jag ska titta på- och försöka få till Dina förslag i helgen..
Stort tack!
spacetrucker:
Jo... prova på Max ide'er. Låten i sig själv är bra men som den är nu är den lite långrandig.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida