Kontrollrummet

Clemens - LOVE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil




LÅTNAMN: LOVE
ARTIST/GRUPP: Clemens
GENRE: Elektonica / Alternative
LÅTLÄNGD: 3:44
KOMPOSITÖR: Clemens
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3


Då var man tebax igen..  :) Synpunkter på vad som faller in uppskattas...
« Senast ändrad: 18.07.2011, 00:55:32 by Clemens »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag är mest glad över att du skapar och delar med dig igen :D
Låten har bra harmonier och hyfsat bra ljud men jag hakar upp mig på basarpeggion som envetet tränger in i hjärnbarken - ett förslag är att du tar bort den efter typ 22 sekunder och låter den återkomma efter ett tag - nu genomsyrar den hela låten så jag liksom hör inte resten.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Håller med! Skönt att höra dig. Stycket bygger upp en stämning och basen finns där som en komponent. Vill höra fler nyanser kanske sång men det är egentligen inte nödvändigt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Skön musik...men håller med om att arpeggiosynthen kan komma och gå lite av och till, blir för intensivt just nu.

Det är en hookig melodi...skulle inte vara allt för svårt att drämma in sång på denna och göra den "komersiell".
Det händer för lite för att behålla lyssnaren som instrumentalstycke.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Clemens meets Vangelis :) nice harmonier bra flow i melodierna som vanligt bra sound...Skön lyssning...kul att du är tebax Allt gott k O
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är en snygg tolkning av vangelisgenren anno 80-92 ca :) Durig och glad, sitter man som en blomma bland fåglar och bin och väntar på sin befruktning. hrmm.. eller nåt. De där synthstråkarna låter verkligen vangelis.

Jag gillar arpeggiot, men skulle själv kanske testa ett par olika att variera mellan, eller att tysta den helt ibland som nån sa.

Det behövs en mer distinkt melodi.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att höra din fina musik igen. Välkommen tillbaka!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja...hade inte tänkt åt "Vangelishållet" från början.. den liksom gled över åt det hållet. Testade åxo en
annan parallelkompresor vilket gav ett ganska elakt ljud, speciellt på arpeggiot.. Skall sidechaina arpeggiot mot nåt.. ( bd:n är inte given finns en del annat som rör sig lite här och där ) å byta ut mot ett lite mjukare ljud och lämmna lite luft, så skall det nog lösa sig, och spara på Eddis hjärnbark  :D Lika bra att löpa linan fullt ut..skall slänga in lite mer Vangeliskomponeter.Tack för alla kommentarer, en bra hjälp på vägen....  :)
« Senast ändrad: 19.07.2011, 10:52:43 by Clemens »


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja vad säger man, mästerligt, och ja, Vangelis referenserna är ju oundvikliga. Otroligt bra uppbyggnad av olika komponenter som kommer och går och för låten vidare, trots sin inneboende monotoni. Det är ju arpeggio-ljudet som dom flesta har påpekat som inte limmar så bra med det övriga. Men där e du nog själv inne på helt rätt spår med att sidechaina och byta ut mot ett annat och lite snällare ljud som gifter sig bättre i mixen. Jag tycker nämligen inte att det ska försvinna för att komma igen eftersom det i mitt tycke är det som ger låten "movement" och att låten nog skulle hamna på tomgång om man plockade bort det på utvalda ställen.

Sketabra!!


Välkommen tillbaka till musikskaparvärlden  :)

Micke


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag antar att det finns en tanke bakom det upprepande mönstret med inslag av subtila förändringar. Man vaggas liksom in i en viss stämning. Skulle något radikalt nytt komma in vaknar man kanske upp på ett oönskat sätt.
Jag gillar en speciell "sned" ton som läggs in i slutet på varje vända, med ackord som i sig är rätt så triviala, det skapar en viss spänning. Tyvärr så suddas den ut senare när syntstråkarna (med kör?) kommer in.
Kanske borde stråkarna haka på den där udda tonen eller tystas?
Sköna syntljud är det! Och en lisa för själen.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja vad säger man, mästerligt, och ja, Vangelis referenserna är ju oundvikliga. Otroligt bra uppbyggnad av olika komponenter som kommer och går och för låten vidare, trots sin inneboende monotoni. Det är ju arpeggio-ljudet som dom flesta har påpekat som inte limmar så bra med det övriga. Men där e du nog själv inne på helt rätt spår med att sidechaina och byta ut mot ett annat och lite snällare ljud som gifter sig bättre i mixen. Jag tycker nämligen inte att det ska försvinna för att komma igen eftersom det i mitt tycke är det som ger låten "movement" och att låten nog skulle hamna på tomgång om man plockade bort det på utvalda ställen.

Sketabra!!


Välkommen tillbaka till musikskaparvärlden  :)

Micke

Man tackar! :) ja, arpeggio-prylen få nog hänga med genom hela låten, det lustiga är, eller olustiga,
är att så fort jag ta bort något faller arret som ett korthus, så just nu ett frenetiskt letande efter ljud som funkar och bär upp... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag antar att det finns en tanke bakom det upprepande mönstret med inslag av subtila förändringar. Man vaggas liksom in i en viss stämning. Skulle något radikalt nytt komma in vaknar man kanske upp på ett oönskat sätt.
Jag gillar en speciell "sned" ton som läggs in i slutet på varje vända, med ackord som i sig är rätt så triviala, det skapar en viss spänning. Tyvärr så suddas den ut senare när syntstråkarna (med kör?) kommer in.
Kanske borde stråkarna haka på den där udda tonen eller tystas?
Sköna syntljud är det! Och en lisa för själen.

Jodå det finns en tanke bakom  :P Skall kolla lite på den där sneda tonen, om jag nu fattar vad du menar. Tycker det är ganska kul att med så enkla ackord som möjligt ändå försöka hitta en spänning,men det enkla är oftast det svåra kan jag tycka.. :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Stort. Finns djup och distans i x, y och z riktning. Med ett drivet beat bakom skulle den funka bra på ett dimmigt rave party också.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Stort. Finns djup och distans i x, y och z riktning. Med ett drivet beat bakom skulle den funka bra på ett dimmigt rave party också.

Musik i 3D då... :lol:


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Hej, låter rikrigt bra det här. Lite enformigt , men det är ju så det ska va !

robc


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Skitbra!...
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)