Forum > Demolåtar
Asti - Amelia (ny version)
equality:
Bättre. Tycker ändå att basen på pianot och kontran krockar fortfarande. Skulle vara intressant att höra hur det låter utan de nedersta tonerna i pianot och låta kontran regera där?
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.08.2011, 23:40:21 ---Ja nu har du fått till den lite ljusare än första gången jag hörde den för en månad sedan bra drag att oktav eller ters-höja piano och stråkar i början - bumligheten är borta och resten är njutbart - ska man vara petig tror jag att jag hör en kontrasnubbling vid 110/111 på KR-mätaren men varför ska man vara petig undrar man ju då?
--- Slut citat ---
Jag har inte oktav- eller tershöjt pianot eller stråkar utan skurit i basfrekvenserna på sången och pianot.
Ska kolla kontran vid 110/111! Tack för tipset!
/Asti
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 29.08.2011, 00:10:28 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.08.2011, 23:40:21 ---Ja nu har du fått till den lite ljusare än första gången jag hörde den för en månad sedan bra drag att oktav eller ters-höja piano och stråkar i början - bumligheten är borta och resten är njutbart - ska man vara petig tror jag att jag hör en kontrasnubbling vid 110/111 på KR-mätaren men varför ska man vara petig undrar man ju då?
--- Slut citat ---
Jag har inte oktav- eller tershöjt pianot eller stråkar utan skurit i basfrekvenserna på sången och pianot.
/Asti
--- Slut citat ---
Åh fasen att enbart det kan ge sådan skillnad för det är det.
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 28.08.2011, 23:49:27 ---Bättre. Tycker ändå att basen på pianot och kontran krockar fortfarande. Skulle vara intressant att höra hur det låter utan de nedersta tonerna i pianot och låta kontran regera där?
--- Slut citat ---
Jag gör ev ett test på detta!
Tack för ytterligare feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.08.2011, 00:12:08 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.08.2011, 00:10:28 ---
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Åh fasen att enbart det kan ge sådan skillnad för det är det.
--- Slut citat ---
Jag höjde även diskanten och höga mellanregistret samt sänkte volymen en aning på sången!
Det var kanske den som i första hand var orsak till det dova ljudet.....?
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida