Forum > Demolåtar

Gurano - Sluta sörja!

<< < (5/6) > >>

Tokai:
Finfin låt! Helt utan effekter, låter lite som gamla inspelningar i hemmamiljö men med bättre kvalitet.
Håller med om trevliga gitarrer. Kan inte låta bli att tänka på gamle Nationalteaterns Ulf Dageby.
Nu väntar jag mig nåt som binder ihop de rytmiska gitarrerna och sången också. En orgel kanske eller syntpads?

Gurano:

--- Citat från: Asti skrivet 25.08.2011, 21:58:10 ---Mycket bättre! Nu kan man urskilja gitarrerna på ett helt annat sätt!
Nej, jag tycker inte du ska sära på dom mer än så här.
/Asti

--- Slut citat ---
Då säras det inte mera :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.08.2011, 22:20:01 ---Jaa... sköna gitarrer.. sången också för all del men gitarren... wow ^_^
Space

--- Slut citat ---
Man tackar - kul!

--- Citat från: Tokai skrivet 27.08.2011, 14:21:32 ---Finfin låt! Helt utan effekter, låter lite som gamla inspelningar i hemmamiljö men med bättre kvalitet.
Håller med om trevliga gitarrer. Kan inte låta bli att tänka på gamle Nationalteaterns Ulf Dageby.
Nu väntar jag mig nåt som binder ihop de rytmiska gitarrerna och sången också. En orgel kanske eller syntpads?

--- Slut citat ---
Ska försöka få till en orgel! Tack för tips å tanke

Tackar alla
Gurano

Eddi:
Jaha nu har drumsen försvunnit helt... hm.. jo men det funkar ju i o f s. gitarrerna bättre såhär och jag har för mig att jag har hört en version där basen var konstig - nu tyckte jag inte det så du har väl lagt om. Lite orgel som binder ihop som någon var inne på är väl inte fel och lite försiktiga drums kanske? Annars tycker jag att den duger fint som den är - man tänker till lite på texten när det är så här minimalistiskt och det är bra - undrar bara vilka "dom" är?

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.08.2011, 23:47:29 ---man tänker till lite på texten när det är så här minimalistiskt och det är bra - undrar bara vilka "dom" är?

--- Slut citat ---
Det är nog upp till varje lyssnare att ha en egen tanke om vad som passar in där, men i mitt fall när jag skrev texten så hade jag olika hjärnspöken i åtanke - sådana man kan ha som gör att man beter sig lite galet ibland.

/G

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 29.08.2011, 01:48:00 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.08.2011, 23:47:29 ---man tänker till lite på texten när det är så här minimalistiskt och det är bra - undrar bara vilka "dom" är?

--- Slut citat ---
Det är nog upp till varje lyssnare att ha en egen tanke om vad som passar in där, men i mitt fall när jag skrev texten så hade jag olika hjärnspöken i åtanke - sådana man kan ha som gör att man beter sig lite galet ibland.

/G

--- Slut citat ---

Aha...! Dom ja... :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion