Snyggt och bra lirat och sjunget.
Tightare ljudbild? Börja med att plocka bort reverbet från mastern om det ligger ett sånt förutom på slutet då det ju är meningen som en effekt ( och en cool sådan....se till att hitta ett dörrljud nu, eller sampla en egen dörr

). Överaskande många här på Kr som använder reverb på mastern. Den enda anledning jag ser att göra det är om man vill få till ett sound som ska låta "live". Men vill man ha ett tight "studio" ljud så är det inte att rekommendera alls då reverbet snarare ger ett odefinierat intryck.
Reverbsätt dom spår du vill ha reverb på indivduellt. Komprimera, Eq:a (Städa bort onödiga basfrekvenser på alla spår),effektera dina spår så som du tycker passar. Skicka sen spåren till olika grupper. Jag brukar ha tre stycken summeringsgrupper.
"Sång" dit jag skickar alla sångspår.
"Instrument" dit jag skickar alla instrument spår, synthar gitarrer mm.
"Trummor" dit jag skickar alla trummor och percussion. Lägg sen lite lätt kompressor på varje grupp och kanske Eq:a lite vid behov.
Alla tre grupperna går sen vidare till masterbussen.
Därefter så kör på dom pluggar du vill ha på mastern. I mitt fall brukar det variera men det vanligaste jag kör är: Eq-Kompressor-Stereobreddare-Eq-Limiter. (Stereobreddaren har jag börjat använda på inrådan av Clemens och är numera standard i min kedja

)
Jag använder också ett relativt långt pre-delay på sångreverbet för att få ett nära och tight sångljud men som ändå smälter in bra i mixen, plus ett tempostyrt delay.
Finns nog dom som har andra tillvägagångssätt, men jag tycker själv att jag får till ett ganska bra och tight ljud på detta sätt

Men jag gillar din låt som den är och tycker att det låter helt ok som det är. Dock tycker jag sången är lite för distanserad från musiken. Framförallt med den texten så vill man ha en lite mer "nära" sång så att det blir mer innerligt.
Najs!
Micke