Då skall vi se:
JT:
Jag var lite stressad igår och hann inte svara på din kommentar.Stolt som en tupp känner jag mig efter ditt fina utlåtande,och ja - jag hann läsa det

.Ett Gretsch solo skall det bli,signerat nån av musikpolarna hemmavid,eller någon strängbändar virituos från KR..Jag kan ju alltid slänga på ett munspel,men då lämnar jag ju genren lite och tanken var ju rockabilly så..
Robc:
Thanx mate,fram med solbrillorna snart lyser solen

Eq Micke:
Kul att du tycker gurasolot funkar.Jag är ju lite stel i fingrarna och trakterar inte instrumentet på det sättet i vanliga fall.Det är väl slutet som skulle behöva nåt annat,men jag gör det lätt för mig och låter någon annan lira

Mer skall det bli så småningom..
Wernis:
He he,rockabilly speedad gospelmotown ja det vore nåt

Fast det är ju en fräck ide´ med tanke på introt...Hmmm..Skall fundera på den.Tanken med extra takten var ett moll stick direkt i halvtempo och första ackordet finns där redan.Lat som man är så lirade jag in ackekompet först med sticket och klippte sonika bort allt utom första ackordet av sticket.Tyckte det blev lite fräckt med utklingningen av ackeackordet och den "skeva" bastonen innan solot..Men okej,jag hittar på nåt i den korta luckan eller drar ihop det.
Gurano:
Jag fetar på virveln lite och annonserar efter ett Gretsch solo

Nu skall jag lyssna på den oortodoksta..
Håkan:
Den kommentaren tackar jag för.Började spela bas för nåt år sedan då jag ständigt sågades för synthbas ljudet,körde med en plugg och keys förr.Så av din kommentar ler jag hela dagen,thanx mate

Sångljudet,jag brightar nog upp hela mixen lite i masteringen senare då allt är på plats.Som du hör så är texten bara svammel,jag brukar göra så då jag fastställer sångmelodi/frasering.Sedan skriver jag text och ylar in alltihop...Med åren så har det blivit svårare och svårare att komma på bra texter.Det borde ju rimligtvis vara tvärt om då erfarenheterna och besvikelserna/förlusterna ökar i omfattning ju äldre man blir..hå hå ja ja.
Fuzzen part two:
AHA,du lyssnade genom laptop högtalare och hörde inte skillnaden på highat å virvel - got ya

I sista stund så drog jag ned virveln i mixen,..Där ser man,jag var alltså rätt ute..Ok,fixar lite mer volym där i slutmixen.
###############
Hoppas jag inte har glömt nån nu.
Stort tack till er alla för nyttiga och varma kommentarer på min korta rockabilly resa,tanken är en jordenrunt resa - vi får se vad det blir

Mike