Kontrollrummet

Studiofestival no 17: 18 Juni - 5 Augusti

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carl cadello


Kära vänner

Jag har precis lyckats få ändan ur vagnen och startat upp en ny Studiofestival på Studios forum (det gamla)

Jag bjuder härmed in Er alla att diskutera TEMA och REGLER. Dessa skall spikas den 17:de JUNI. Så snabba på!

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=39327



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hmmmm...Måst väl tacka för inbjudan. :unsure:

Känns dock lite kluvet att "stora" Studio marknadsför sig här på lilla KR. Vi är ju här i KR på slutrakan med vår anrda festival och troligtvis kommer den tredje att utlysas av vinnaren. En stor del av KR:s medlemmar är väl åxå Studios medlemmar och känner till vad som händer och sker, men jag tycker att vi här på KR borde satsa vår energi på att bygga upp detta forum.

Jag är inte medlem i Studio, och kommer knappast att bli, har inte tid att engagera mig på flere ställen. Och CC menar väl bara gott med att bjuda in sina kompisar till festival, känns bara lite konstigt. Det är ju inte så lyckat för KR om mänskor flyttar till nåt annat forum.

Kanske nån annan har nåt positivt att komma med...
Tycker bara att Studio kan behandla sina arrangemang på sitt egna forum och så sköter vi KR:s grejer här på vårt forum.

Vill absolut inte beskylla nån med detta inlägg, detta var bara tankar som stack upp.
Men rätta mig om jag tänker fel


h.  Johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad carl cadello


Som jag ser det: Jag är del av Studios forum på samma sätt som jag är del av Kontrollrummets forum.

Jag valde att lägga detta inlägg på "Nyheter från världen" eftersom det är en nyhet från världen utanför Kontrollrummet.

Själv deltar jag i både Kontrollrummets forumfestivaler som i Studioforumets festivaler och ser igen motsättning i det.

Mao får var och en själv bestämma om de vill följa länken eller inte.


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Känns dock lite kluvet att "stora" Studio marknadsför sig här på lilla KR.

nu är det ju inte "Studio" som marknadsför sig, utan (som carl själv skriver) i egenskap av en användare av båda forumen, med information som alla kan ha glädje av.
 eftersom de flesta tidgare (och kanske fortfarande) besöker studio forum så kan de säkert vara intresserade om det händer något kul där.
alla festivaler passar ju inte alla. huvudsaken att det blir kul och ju fler som är med ju roligare  blir det.


Utloggad carl cadello

Tack Sixties för att du försvarar mig.   :wub:

Eller rättare sagt: BUMP.  ;)


Utloggad bajenuffe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
  • Legalizers Sound System
    • Visa profil
ASG!!!! :lol:

Dettta är ju värsta Palestina konflikten. Hamas vs Fata.....Studio vs KR.

Får man hejja på båda?

/The Renegade


Utloggad carl cadello


Utloggad carl cadello

Såja mina vänner! Nu e den igång:

Sound alike-festival

pastischer

Studiofestival nr. 17

18 JUNI - 5 AUGUSTI, 24:00


+ Varje låt skall vara gjord och inspelad så att den efterliknar en av grupperna nedan +

- Kraftwerk -
- Gyllene Tider -
- Ramones -
- AC/DC -
- Latin Kings -
- Enya -


Följ länken nedan för mer information:

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=39613


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Sorry om detta är diskuterat tidigare men det slog mig... Studiofestival #17?!? Är det inte lite förmätet att ta över räkningen från Studios forum som om de inte finns längre? För det gör de ju, i allra högsta grad sedan de gick bort från IDG-konceptet. Och KR verkar betydlig mindre aktivt nu också tyvärr...


Utloggad carl cadello

Sorry om detta är diskuterat tidigare men det slog mig... Studiofestival #17?!? Är det inte lite förmätet att ta över räkningen från Studios forum som om de inte finns längre? För det gör de ju, i allra högsta grad sedan de gick bort från IDG-konceptet. Och KR verkar betydlig mindre aktivt nu också tyvärr...

?????Förmätet?

Det ÄR studioforumets festival.
Denna tråden är bara information till de som inte trampar runt i Studioforumets trådar längre.

Följ tråden http://forum.studio.se/index.php?showtopic=39613


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sorry om detta är diskuterat tidigare men det slog mig... Studiofestival #17?!? Är det inte lite förmätet att ta över räkningen från Studios forum som om de inte finns längre? För det gör de ju, i allra högsta grad sedan de gick bort från IDG-konceptet. Och KR verkar betydlig mindre aktivt nu också tyvärr...

Tillräckligt aktivt för att ha en egen festival...... spring och rösta. :P


Utloggad carl cadello

Ni som inte kommit loss än så är det fortfarande nästan två veckor kvar till deadline på Studioforumets "Sound-alike-festival".

http://forum.studio.se/index.php?s=&showtopic=39613&view=findpost&p=630365

Man kan ju inte skylla på vädret att man inte deltar ;-)