Forum > Demolåtar

Asti - Längtan

<< < (5/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.08.2011, 00:40:18 ---Är tillbaka efter en vecka på Gran Canaria och ramlade över denna direkt, härligt välkomnande till svedala, tack Asti.
Borta bra men hemma bäst eller hur? :D (med anledning av KR menar jag)

--- Slut citat ---
Hoppas du hade det skönt på Gran Canaria och fått med dig lite musikalisk inspiration därifrån!  :)
Jo, det är roligt att återuppta kontakten med KR! Hoppas bara att den återfunna inspirationen håller i sig....
/Asti

Tokai:
Svarar å lyssnar i mobil. välkända sköna tongånger i klass med simon&garfunkel. kul att du är här igen!

mahan:
Tjou Asti!
Har ju alltid gillat din röst och detta är icke nåt undantag, jätte skön lyssning. Hela tiden under lyssningen hittar jag mig undrande om vad jag skulle göra anorlunda. Tror att det är mixen som du ska kämpa med lite till. Som nån redan sa så ligger sången lite nära, så fixa till den balansen. Sen tycker jag att kompet låter aningen grötigt, eller tjockt eller hur man ska säga det. Med så få instrument e det ju kanske knepigt att hitta balansen mellan sång o instrument så att dynamiken inte störs. Och det betyder ju att man hela tiden kan hitta och uppfatta alla använda instrument. Denna kommentar låter mer allvarligt än det är men det är saker som bör iaktas alla gånger, hittar mig själv med samma problem alltför ofta.

Hursomhelst är detta en grym låt som bör tas hand om med stort hjärta, och jag har för mig att du är en innehavare av denna kvalifikation!

Kör hårt Asti! :)

h.  johan

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.08.2011, 19:44:08 ---Svarar å lyssnar i mobil. välkända sköna tongånger i klass med simon&garfunkel. kul att du är här igen!

--- Slut citat ---
Paul Simon är en av mina musikaliska förebilder från 70-talet, så låter det något
åt det hållet är jag nöjd!  :)
Tack,
Asti.

Asti:

--- Citat från: mahan skrivet 17.08.2011, 23:15:28 ---Tjou Asti!
Har ju alltid gillat din röst och detta är icke nåt undantag, jätte skön lyssning. Hela tiden under lyssningen hittar jag mig undrande om vad jag skulle göra anorlunda. Tror att det är mixen som du ska kämpa med lite till. Som nån redan sa så ligger sången lite nära, så fixa till den balansen. Sen tycker jag att kompet låter aningen grötigt, eller tjockt eller hur man ska säga det. Med så få instrument e det ju kanske knepigt att hitta balansen mellan sång o instrument så att dynamiken inte störs. Och det betyder ju att man hela tiden kan hitta och uppfatta alla använda instrument. Denna kommentar låter mer allvarligt än det är men det är saker som bör iaktas alla gånger, hittar mig själv med samma problem alltför ofta.
Hursomhelst är detta en grym låt som bör tas hand om med stort hjärta, och jag har för mig att du är en innehavare av denna kvalifikation!
Kör hårt Asti! :)
h.  johan

--- Slut citat ---
Menar du en ny sångtagning eller justering med reverb för att "låta" längre bort från micken?
"Grötigt" komp kanske kan fixas genom eq och omflyttning i stereo-bilden....?
Ska se över mixen och se om jag kan åstadkomma ett lite klarare ljud.
Tror att jag har ett normalstort hjärta och det kan bli svårt att fixa..... :rolleyes:
Tack för intressanta kommentarer!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion