Forum > Demolåtar
Girly - Darkest hour
Girly:
Asti: Kul att du gillar trots allt ;)
Håkan: Spooky? he, he... en annan kommentar den fått är 'Enigma goes Gothic' lol
equality:
Tänker lite på Lori Anderson när jag hör detta. Liksom hennes musik inte särskilt omedelbar men intressant och originellt. Snyggt intro. Skulle gärna vilja ha texten att "hålla i handen", lägg gärna upp den. Tror låten skulle vinna på mindre tvåstämmighet, bara lägga den på vissa nyckelfraser och någon sur ton på "faading (away)". Blir lite för mycket Pointer Sisters nu. Överraska gärna genom att lägga synthstråkarna unisont med synthfillet, kan ge en massiv "arabisk" feeling. :D
Intressant stycke väl värt att jobba med lite mer.
Dividend:
Vad är det hon heter nu? Tori Amos! Hon har gjort lite synthiga grejer i den här stilen på andras (?) plattor. (Tror det var hon och minns inte hur eller var.)
Tycker det var en riktigt trevlig lyssning. Känns som en genomtänkt och genomarbetad låt. Men stör mig lite på det där basljudet som spelar en kort fras. Skulle själv valt ett annat basljud :)
Jättebra sjunget och en fin mix/låt. Kanske, som eq säger, låta dubben vila emellanåt för dynamik i sångfallet :)
Girly:
equality: så... texten på plats :) ...inte mer arabisk feeling va :huh:
Dividend: Tori Amos, Lori Anderson, Pointer Sisters... får lättare personlighetsklyvning och många för mig nya sångerskor att lyssna på :D Nja... den där basen vill jag nog allt ha kvar ;) Men tack för synpunkterna! :)
Eddi:
Saknar en utveckling eller annat tema - för mig blev det ett iofs välljudande men långt intro - men det är i mina öron det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida