Forum > Demolåtar

Nytt från Markus Broberg- Komet i mitt hjärta.

(1/4) > >>

Markus Broberg:
Efter all kritik om att rösten går fram för dåligt så har jag försökt att bättra mig.
Nu är jag på gång med en ny "Skiva" och försöker mixa allt bättre.
Det funkar i mina lurar, men av erfarenhet så vet jag att det inte duger ända fram:P
Hur låter det?..
MvH Markus Broberg

MaxB:
Fortfarande lite lurigt att höra vad du sjunger men det är nog mer än musikstil som ska vara så?
Soundet på sångrösten och balansen med andra stämmor tycker jag om.
Har något svagt minne av att rösten som sjunger "lead", tidigare inte låg i mitten, utan bestod av två splittade stämmor på sidorna och i den här inspelningen är du på rätt spår.
Här är första delen av texten - eller?
Öh, jag funkar min morgon - å du kom till nån
men jag kommer ihåg hur kärlek känns - kommer ihåg hur kärlek känns

Ta dig tid att lyssna på andra på KR och kommentera - kom med tips och synpunkter!
Då kanske fler ger dig den respons du önskar!

martinm:
Precis som du skriver så är det lite svårt att höra texten men jag gillar soundet genomgående. Kan inte bestämma mig vad jag tycker om hihaten som kommer kring 180 men den sticker iallafall ut ;)
 :P

Markus Broberg:
Haha, vafan. " När jag vaknar i morgon, har jag glömt ditt namn, men jag kommer ihåg hur kärlek känns"
Man stönar fram "När´et"

Jag som tyckte att jag genomgående lyckats med att artikulera:)
Max: Japp, Jag kör in sången på 2 monokanaler nuförtiden och panorerar. Så gjorde jag inte förut.
Martinm: Tack. Jag och "mina" trummmixar:/
:)

Gurano:
Inte riktigt min musik, men det låter bra på det stora hela. Tycker dock att basen är lite basfattig. Lite lite vassa S på sången.

Ha det
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion