Forum > Färdiga produktioner
Henrik MaxB - Sitter på bussen
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.08.2011, 16:18:32 ---Nu skriver du ju ackorden under texten. Återfall?
--- Slut citat ---
Absolut återfall - jag trodde jag tänkte till men se hur "fel" det blev. Vi konstaterade ju i annan tråd att de flesta skriver ackorden över texten och nu försökte jag.. så hamnade ackorden under i alla fall. Har fixat det så här i efterhand... ;)
Dividend:
Jag hjälper gärna till på den här med tips, råd och ev cello :) men jag tycker dock bow ska sjunga enbart, det gör du bäst :)
MaxB:
Har inte hört nytt musikspår från Div i tråden sen den 7 augusti, så nu tar jag mig friheten att visa den idé jag var inne på häromdagen, då jag testade nått reggaekomp på akustiskt gitarr. Försöker spela bas också men har aldrig hittat det där som hör ska och reggae till, så jag låtsas så gott det går ;).
Tog mig friheten att låna din inspelning från idag med sång och gitarr för att ha din unika röst att bygga runt. Stämde upp ditt spår några cent (för att det ska bli stämt i G) och klippte lite här och där för att tajta till luriga ackordsbyten. Sen la jag två kompgitarrer, trummor och bas.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Bow35_SitterPaBussen_feat_MaxB_normalised.mp3[/mp3]
Let the music live! :lol:
bow35:
Inte så tonsäker sång, men djävlar vad roligt!
Tycker skan rockar fett!!!
Vågar man spela denna för någon? :rolleyes:
bow35:
Efter tredje lyssning:
Klippningen: perfekt.
Sången: Vet inte om Numinen och vad heter han indie-tjommen som sjunger falskt har fått barn.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida