Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Standing

<< < (6/7) > >>

Clemens:
Tjena MaxB!

Schysst stämning i låten och den rullar på bra..Absolut färdig!  :)

MaxB:

--- Citat från: CunningCode skrivet 13.08.2011, 11:07:34 ---Skön låt, tycker definitivt rösten håller bra för den! Tänkte gnälla lite på orgelvolym och att kicken var för biffig, men det lät mycket bättre i den senaste versionen. Högst personlig preferens, men jag skulle testa med vispar på trummorna för att ta udden av dem och att få lite mer utrymme för rytm. Som gjort för släpiga vispar, sån här musik! Drog tankarna till den där deppiga svenska välkända sångerskan, som låter likt i stilen. Vad heter hon... äh, nu faller det bort. Skönt spår iaf, hatten av!

--- Slut citat ---

Ja vad heter hon, den deppiga svenska sångerskan? Inte Eva Dahlgren väl? Finns det andra?  :unsure:
Kicken i trummorna har jag förstått är inte optimal i denna låt. Vispar eller pinnar, smaksak. Jag började med loopar med pinnar och gillade dessa. Sen kom tips om att ha något (hihat eller egg) redan tidigare och då hittade jag visparna som var lagom diskreta och luftiga. Jag kommer dock inte fortsätta bearbeta trumlooparna i denna låt. Om jag skulle göra mer skulle det i så fall vara att skära i sångdubbarna eller plocka bort sss-ljuden i nuvarande, eller sjunga om dem, så att de från början sitter tajt. Men jag tror det får vara. Tack för tips och kommentarer!

--- Citat från: Clemens skrivet 14.08.2011, 10:26:20 ---Tjena MaxB! Schysst stämning i låten och den rullar på bra..Absolut färdig!  :)

--- Slut citat ---

Tack!

MaxB:
Här kommer en solig fortsättning på storyn med denna cover. Har fått kontakt med den som skapat låten, han kontaktade mig på soundcloud (så klart), eftersom myspace är passé...

deliriumdog "Hi MaxB, I wrote that song and I'm very flattered! Thanks for making my day! Cheers, Glenn"

deliriumdog "Sorry I missed your request for lyrics on Myspace. I don't check it that often. Here you go. You got most of it right.

STANDING (c) 2008 Glenn Ricci
From where I'm standing You could be a building
That is built upon the ruins Of the wreckage before
From where I'm standing It may be light refracting
But it appears the laws of physics Don't apply to you

And we are all alone now On this street
The others have all voted With their feet
But from where I'm standing
I've probably missed something
Like the reason I still find you Standing next to me

I can stand upon the rooftops
I can stand in the gutter
I can stand in the cathedral
I can stand in the desert

But no matter where I stand
I want to share the view
Because it's plain to see That I still owe my life to you

From where I'm standing The memory is fading
Of a past that left me mortified To give myself away
From where I'm standing The weather is amazing
And to think I thought I'd never Get to see the light of day

I could stand behind the keyhole
Of the doors of perception
I could stand in the piazza
Of a thousand revelations

But not matter where I stand
I want to share the view
Because it's plain to see That I owe my life to you

From where I'm standing You could be a building
That is built upon the ruins Of the wreckage before"

Asti:
Snyggt arr och jag gillar gitarrljudet i början, som låter lite Beatles...
Dra ner lite på den "dubbade" andrastämman vid "I want to share the view",
det blir lite för kraftigt där tycker jag. Gärna lite mer diskant på sången överhuvud taget.
Jag gillar stämningen och ljudbilden, men tycker låten i sig är lite för repetitiv.
/Asti

MaxB:
Kanske skulle använda det gitarrljudet i introt till nästa festival med Beatlestema...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion