Forum > Demolåtar
Behöver feedback på min punk/rock dänga.
Wernborg:
Gött driv. Basen är närmast obefintlig ja. Höj för bövelen. Sedan tycker jag absolut du ska ha sång på. Tänk bort riffet när du skriver sångmelodin så väver det säkert snyggt ihop sig med sången sedan.
Vid 51 låter det som ett elakt copy-and-paste klipp?
Öööööös! Bra skit.
Hellfog:
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.08.2011, 10:19:54 ---Gött driv. Basen är närmast obefintlig ja. Höj för bövelen. Sedan tycker jag absolut du ska ha sång på. Tänk bort riffet när du skriver sångmelodin så väver det säkert snyggt ihop sig med sången sedan.
Vid 51 låter det som ett elakt copy-and-paste klipp?
Öööööös! Bra skit.
--- Slut citat ---
Jag hade en nyare version med högre bas längre ner på sidan. Men nu har jag lagt upp ännu nyare på första inlägget längst upp.
Hela låten är copy-and-paste, konstigt att det var bara just där du lade märke till det?
Kanske inte är räta punk/rock andan att copy-and-paste men har e´n bra tagning på ett riff vill jag gärna ha den som master.
zorrow:
Nu låter basen finfint. Det är fortfarande lite diskantigt resten av mixen. Speciellt den öppna hi-haten strax till vänster. Mildra diskanten lite på den och kanske en pytte aning på gitarrerna. Och sång... klart det skall vara sång på det här. Det kommer att sitta som en smäck ju :D
MaxB:
Basen har ingen bas!
Fuzzbub:
Detta kan bli nåt! Ang. basen så får du bestämma dig om det ska vara modern "punk" eller punk. Då menar jag om det ska vara basigt eller om man ska höra vad basen spelar. I det första fallet har du ordentlig lågbas som föreslagits eller så höjer du basen lite högre upp i registret.
Sen så är det ju rock vi pratar om här? Rock = gitarrsolo! ;)
Annars så funkar den tycker jag. Det funkar nog med sång också iofs. Fortsätt experimentera! /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida