Forum > Demolåtar

Bribedant - Edgar

<< < (2/2)

bjurte:
Riktigt bra framfört det här..
Finurliga melodier och bra spel,visst hör man lite Genesis influenser,men även lite Beatles oxo.
Kanske att det kunde riva till lite i sången någonstans och lite högre bas,annars skitbra..

Piddleton:
Så snygg produktion. Jag kan inte genren så jag vet inte hur det "ska" låta men för mig passar det fint såhär halvtorrt. Sköna vändningar och välspelat/sjunget rakt igen. Tipptopp.

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.07.2011, 07:35:03 ---Jag tycker efter några lyssningar att något mer ska vara delaktigt i partiet 100-160 men vet inte vad.
Vem är Edgar?

--- Slut citat ---
Det är lite tunt med elgura. Ett riktigt  proggnördigt solo kanske.
Den där Edgar ja, får se om han dyker upp i fler låtar  ^_^

--- Citat från: Eddi skrivet 30.07.2011, 12:11:18 ---Man ska nog inte tänka Genesis när man lyssnar även om en del partier på Keyboard var åt det hållet.

--- Slut citat ---
Nä, det ska helst inte bli ytterligare ett Genesisplagiat liksom. Däremot finns det nåt väldigt tilltalande i den lite torra ljudbilden från G's plattor från mitten av 70talet. Och även andra bra progg vinyl, t.ex Gentel Giant, England.

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 30.07.2011, 12:54:21 ---Jag blir nyfiken på vilken sångmick som använts?

--- Slut citat ---
Micken är ingen klassiker. JJLabs stormembranare från JAM. Däremot så sitter det en riktigt bra kanalstrip mellan mick och ljudkort... Vars namn jag tappat. Knallröd rackare med en suverän kompressor.

--- Citat från: uriah skrivet 30.07.2011, 12:59:14 ---Riktigt bra framfört det här..
Finurliga melodier och bra spel,visst hör man lite Genesis influenser,men även lite Beatles oxo.

--- Slut citat ---
Tackar. Träffsäkert lyssnat också

--- Citat från: Piddleton skrivet 30.07.2011, 15:02:23 ---Så snygg produktion. Jag kan inte genren så jag vet inte hur det "ska" låta men för mig passar det fint såhär halvtorrt. Sköna vändningar och välspelat/sjunget rakt igen. Tipptopp.

--- Slut citat ---
Najs, ger råg i ryggen  B)

Ska pyssla vidare med Edgar. Skarp sång, riktig bas, ordentlig mix.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion